Inlägg från: Busbergs mamma |Visa alla inlägg
  • Busbergs mamma

Kraniosynostos #10

Hej!
    Det var ett tag sedan jag skrev här nu men min lillkille opererades för metopica på AS, kommer inte ihåg när på rak arm. Nov/dec 08 tror jag. 4-5 mån var han. Hur som...

Är det någon annan av era barn som har varit sen i utvecklingen?

Lillkillen har inte börjat prata än... eller jo men inga igenkännbara ord utom "maa-m"
    Däremot är han duktig på att ta mina händer och liksom slänga dom eller lägga dom vid det föremål han vill ha.
    Balansen är inte heller något vidare, ramlar ofta, snubblar.

Han är översynt så jag tänker mig att en del härrör därifrån.

Alltså, någon annan här med barn som var sent utvecklade?

/j

• Busbergs mamma

Hej igen!

Tack ni som har svarat, jag uppskattar det jättemycket!

29:e oktober: Jag är faktiskt osäker på när vi upptäckte det, det har nog inte varit en viss tipunkt utan mest... jaha, nu springer hans kusin som är 6 månader yngre, jaha nu ljudhärmas hon också. Jämförelse-sjukan.

Marie1978: Tack! Jag har ringt reagera och bokat tid så att dom får se lite på honom!

Shanti: Japp, du minns helt rätt. Hans första år bestod av metopica-op, kateterisering som inte funkade och en blåsljud-op. Dessutom väldigt översynt och torticollis. Dessutom har dom väl svårt att bara finnas till när andning och fysisk aktivitet är väldigt tröttande kan jag tänka mig!

Hmm, när jag tänker på det så är det inte så konstigt att han har en del att ta igen.
    Jag har nu bokat tid hos sjukgymnast och barnläkare. Jag är egentligen inte oroad för hans mentala utvekling, eller jo  på vissa plan men han är en smart kille som klurar ut hur han ska göra saker, mest bus. Att bygga med klossar eller rita med kritor är väl inte lika intressant att lära sig antar jag? det kommer nog.

Tack återigen!

/J

Svar på tråden Kraniosynostos #10