Kraniosynostos #10
Hej. Jag har inte vart inne på jäääättelänge nu. Vet inte om ni kommer ihåg mig, men min son op för sagital synostos den 18 januari. ett tag sen. Han fick ett hemskt krupp virus när dom skulle ta ut fjädrarna så han kommer att göra det nu den 25 aug, då är han nästan ett år.
Han har fortfarande en avlång huvudform, men det har verkligen blivigt bättre. Undrat en hel del över hur det kommer växa när han blir större? Om den ovala formen kommer bli mer tydlig eller mindre?
Pratade med giovanni när vi var där för den först planerade op som blev inställd i juli, han tyckte att huvudformen var normalt avvikande och inte onormalt så dom kommer inte att göra något åt det. han var nöjd.
Det gjorde mig jätteförvånad, för jag var bombsäker på att dom skulle säga att det får bli en till op och korta ner pannan ytterligare.
Någon annan som haft liknande funderingar eller inte vart helt nöjda med resultatet först? Ni som har lite äldre barn, blir det bättre/värre/samma?
Och bara för att berätta, (såg att ni diskuterade sövning vid röntgen). När vi var på su den 29 juni, var Alex bara 10mån, så låg han helt vaken och tittade när dom röntgade. Jag satt brediv med en skyddsrock och höll hans händer. Det är nog inte så vanligt att dom ligger helt stilla sådär, men han var duktig och dom chansade :)
.