Kraniosynostos #10
Hej! (hoppar in här för en liten fråga)
Har en son som nu är 9 mån..för ca en månad sen sökte jag bvc för att jag tyckte att man kände som en kant i pannbenet,,,han har haft som en "fåra" i pannan sen han föddes, men haft ytliga blodkärl , så jag har bara trott att det va dom som var där...Har ju varit på läkar kontroller o dom har kännt o klämt men ingen som sagt nåt.
Men läkaren kände nu oxå det jag känt ,så efter att fått en remiss till barnm. som har tagit kort och ska göra en datortomografi,,sen ska dom skicka svaren till linköping och därefter få besked om det behövs operation.
Jag frågade om operation var nödvändig ,om det inte var nåt som påverkade honom negativt utan det" bara var ett skönhetsfel" (syns inte spec mycket och det är ingen avvikelse på huvudformen,och huvudet har växt som det ska.Dom flesta har inte sett det förrän jag sagt nåt)
Fick till svar att det måste göras nu i såna fall, att annars är det försent vid kanske 2-3 års ålder...man kan alltså inte vänta o se om det blir värre.
Någon som har erfarenhet av den här typen av ihopväxt??? Ska man kanske vända sig till Göteborg,verkar vara många som vänt sig dit?