• Arielle

Kraniosynostos #10

Hejsan! Har nästan läst igenom hela tråden och måste säga ett stort WoW till alla fantastiska mammor och pappor härinne som inte bara fått kämpa för att få en diagnos men som klarat av både det och sen en operation.
    Jag är en mamma till 2 och på torsdag ska min yngsta som är 7 veckor operera sin Sagittal Synostos på ALB. Jag har varit i kontakt med båda Peter T på Sahlgrenska och BG på ALB och tycker att båda verkar bra och har bra resultat att visa. Vi bor i Sthlm och har en dotter på 3 år som är på underhållsbehandling för Leukemi så för oss vägde det mycket att kunna vara kvar här för hennes skull. Jag skulle bli väldigt glad om någon skulle vilja berätta lite mer om tiden efter OP och era erfarenheter.. Finns det någon som hänger kvar här som gjort Op på ALB skulle det också vara skönt och höra hur det gott för er.
    Stor kram till er alla! 

• Arielle

Bellis B- Tack för din respons och ett stort lycka till dig med Datortomografin, hoppas att allt går bra för er!
    Uppdragsmamma-  Tack för din info! Bvc verkar inte ha mycket koll tyvärr hoppas att du kan få lite mer hjälp från SU.

• Arielle

Line!
    Vill bara önska dig ett stort lycka till när det gäller operationen. Vår son hade Sagittal Synostos och opererades på ALB av Bengt och Co när han var 7 veckor.
    Det var såklart väldigt tufft men allt gick bra och nu är jag bara så glad och tacksam att vi fick det gjort och att det gick bra. 
    Nu är han 8 månader och har ett väldigt runt och fint huvud :) 
    Bengt är ju en Neurokirurg ( inte plastikkirurg som jag tror att Peter T i GBG är) och har ett väldigt gott rykte.
    Vi känner många läkare på ALB då vår tjej behandlas för sin Leukemi där och alla talar så gott om Bengt, det är även han som opererar alla svåra hjärntumörer..
    Det jag vill säga är att det kändes väldigt tryggt att ha honom som läkare.
    Stor Kram till dig och din familj!
    / Camilla

Svar på tråden Kraniosynostos #10