Kraniosynostos #10
qlurig skrev 2010-04-07 20:24:23 följande:
Undrar om jag kan ställa en liten fråga här inne...Min son som nu är 2,5 år har utretts tidigare två ggr för misstankar om Kraniosynostos men har både ggr fått svaret att allt är oki.dock har de frågat mig om jag sett nedsänkning på ögonlocken på honom och jag har kunnat svara nej båda
ggr.Nu känner jag att huvudformen inte blir bättre utan snarare sämre och de senaste dagarna har jag tyckt att höger ögonlock är nersänkt.Har beställt tid till bvc läkaren men inte fått tid förrens den 29/4.Min undran till er är, tror ni det kan vara mer akut att åka in??Är denna åkomma något som kan bli värre väldigt fort eller ska jag sluta oroa ihjäl mig och vänta till min läkartid??Eftersom det inte varit något de andra ggr så har jag inte satt mig in i sjukdomen och inte tänkt nämnvärt på det något mer.
Hej och välkommen till tråden!
Vad jag vet är det inte en akut åkomma såvida de inte har för högt tryck i huvudet. Om jag hade varit dig hade jag inte väntat på tid hos BVC, eftersom inget BVC jag hört om, vet något om det här. Fota istället hans huvud från olika håll (framifrån, utifrån, från sidan) och mejla bilderna till
[email protected]. Hon är supertrevlig och vidarebefordran till kirurgerna som gör en bedömning om ni behöver åka till Göteborg för ytterligare undersökningar.
Lycka till och hoppas du slipper oroa dig så länge till!