Kraniosynostos #10
Hej!
Vår två månaders väntar nu på operation för sk sagittal synostos. Känner mig så ensam o orolig. Vårt barn är världens underbaraste o utvecklas som det ska men... operationen med dess risker och en oro för vad det blir för resultat gnager mig så jag nästa inte kan njuta. Kommer han ha ont efter op? Kommer han ha ont hela tiden när fjädrarna sitter i? Gör jag detta skönhetsingrepp och ger honom ett lidande som märks i hans utveckling? Kan jag amma när han är opererad eller innan eller vad?
Kommer han få fula är som andra barn kommer kommentera och kommer de synas mycket? Knölar och bulor i huvudet har jag läst om här. Likaså att fjädrarna ska synas/skava och kanske gå in i hjärnan.. HJÄLP! Vill inte ens tänka på det. Det kan väl inte vara så? Känner mig som sagt mycket ensam i mina tankar, vi ska på info i gbg snart men det känns ändå inte roligt.
Kan inte någon bjuda på en solskenshistoria och berätta för mig hur bra det faktiskt kan bli? Kanske flera som har positiva upplevelser av detta? Jag behöver det verkligen för nu känns det tungt.