Inlägg från: Hjärtegull |Visa alla inlägg
  • Hjärtegull

Kraniosynostos #10

Hej!
    Skönt att jag hitta denna tråden då vi fick en återbuds tid till Sahlgrenska i förrgår.
    Träffade en läkare (Peter) och fick reda på att våran tös skall opereras då en sutur slutits..
    Jaha, jag hem fortare än kvickt o sökte o hitta denna underbara tråd o kände att "oj" vad många mer än jag som hade barn som skulle op. 
    Jag har vart runt o kikat på många bilder och TACK alla som har lagt ut bilder på barnen efter o innan op m.m

Nu känner jag mej inte lika stressad men ändå nervös, tösen blir 4½ månad den 20:onde..
    Hoppas jag får hem ett brev i veckan så jag får en tid snart..
    Men är man med barnet tills det sövs, går läkarna igenom innan exakt hur det går till o hur lång tid tar op?

• Hjärtegull

BettanB: Jag är osäker på vilken sutur det är.. Men hon ska också op för båtskalle.
    Tack för dina svar, hur gick det för er och hur är det med er nu?

När läkaren sa att det blev op så fråga han, har ni några frågor,
    öhh nej inte nu men om en timme har jag nog 10 sa jag..
    Så jag ska fråga nästa gång jag träffar han vilken sutur det är,
    men man åker inte dagen innan op-dagen o träffar läkare m.m då?

• Hjärtegull

BettanB: Läste din presentation, vilken resa ni har gjort o vad ni har kämpat, så bra skrivet..
    Jag ska skriva upp lite frågor redan nu.
    Är ärret som ett S eller hur blev ärret i huvudet?

• Hjärtegull

BettanB: Jaha det läks såpass fort. Vad gjorde ni under tiden han op?

• Hjärtegull

BettanB: Usch vilken väntan, känns som att den kommer att vara värst.
    TACK för alla dina svar på mina frågor.
    Nu är det bara en väntan på när op blir..

• Hjärtegull

Hej!

Nu skriver jag igen, det va ett tag sen jag skrev..
    Ligger nu på su då våran dotter op för sagittal synostos i måndags.
    Hon är 5 mån o dom op in 3 st fjädrar.
    Allt gick jättebra och hon har knappt svullnat nåt, man ser redan nu efter bara 3 dagar
    att huvudformen ändras, 
    personalen här är helt underbar.
    Kan verkligen rekommendera su.

När vi var här på su på inskrivningsdagen såg vi en kille som hade gjort en av dom "stora" operationerna
    (läkaren sa inte vad den hette) där dom ändrar om skallbenen, han var jättefin o hade jättefin huvudform.
    Dom är otroligt duktiga här.

Kramar till er alla som väntar på op Hjärta

• Hjärtegull
    Sniik: Vi bor i närheten av Göteborg därför fanns det inget annat alternativ.
    Men om jag vänder på det, att ALS endast gjorde fjäderop så hade jag åkt dit..
    Absolut..
    Sänder styrkekramar..

Vi hade tur i oturen att våran dotter föddes med hypoteurios, ingen sköldkötel,
    hon äter regelbunden medicin för detta.
    Den överläkaren som dottern har såg detta tidigt och skickade genast en remiss till SU.
    Jag frågade barnläkaren på BVC om han hade skickat mej vidare genom att hon hade udda huvudform,
    men fick suddiga svar.
    Man tror ju på BVC läkarna, men har lärt mej att stå på mej mer om man känner att nått känns konstigt.

Håller med 29oktober att man efter op ser dom på ett annat sätt o tänker aha det va såhär dom skulle sett ut.
    Även om man tycker innan att barnet är ju så fint som det är.
    Så kommer det bli bra.
  • Hjärtegull
    Lojjo skrev 2011-09-22 18:29:00 följande:
    Kan lägga till att vi inte sjävla valde SU, fick remiss direkt dit och det var inte tal om att vi själva skulle välja. Får man det alltså?!
    Jag vet inte om man får välja men du kanske har rätt att dom skickar en till SU,
    men jag tänkte om man bodde nära ALS att dom gör op där då eller blir man skickad till SU iallafall??
    Finns säkert nån som vet.. Obestämd
Svar på tråden Kraniosynostos #10