Sara kb,
Vi gjorde ju som sagt den "stora" operationen på Elsa här i Sthlm, om du orkar bläddra tillbaka i tiden här på tråden har jag skrivit en del om våra erfarenheter, hon opererades 24/10-11 och var då nästan 9 månader , mitt tidigare nick var Elsasmamma.
Men jag kan berätta lite kort här ang de frågor du ställde i ditt inlägg :)
Elsa fick blod på BIVA, hon var väldigt blek tyckte jag men fick fin färg efter hon fått blod.
Som du såg på mina bilder så svullnade hon jättemycket men det gick oxå ner relativt snabbt, det är tydligen väldigt individuellt hur mycket de svullnar
På torsdagen så var det som all svullnad bara "rann" av henne (hon opererades på måndagen) och det var oxå den dagen som blev absolut värst för oss. När svullnaden går ner så fort så är det inte helt ovanligt att hb´t går ner så de behöver blod.
På dagen var Elsa så lycklig för att hon kunde se, hon var pigg och glad och vi kunde gå ut en promenad med henne i vagnen, vi ville bara hem och såg slutet i tunneln!
Min bror hälsade på oss på kvällen och kommenterade att hon var väldigt blek, senare på kvällen (det känns som de missade oss under hela dagen för Elsa var så pigg och glad så ingen kollade hennes hb)
Då visade det sig att hennes hb var väldigt lågt och att hon behövde blod, problemet var bara att de tagit ut hennes infarter för hon ej behövde mer morfin!
Det som Elsa var med om då för att de skulle hitta en ny infart har jag skrivit om tidigare enbart i syfte om att varna andra föräldrar att se till att de inte tar ut infarten för tidigt, du kan läsa det inlägget om du vill.
Hur som helst på fredag morgon fick hon äntligen blod och hon blev snabbt rosig om kinderna och pigg och glad :)
Ang hennes ärr så är det jättefint! nu syns det knappt alls :) tittar man under hennes hår så är det svagt svagt rosa och kommer blekna helt med tiden!
Jag tyckte oxå att det lät läskigt med den "stora" operationen men för oss gick det bra och jag tycker det är skönt att slippa 2 operationer.
Hur är det för er efter operationer med alla återbesök och så, måste ni åka ner till götet varje gång?
Ralf11: skönt att höra att allt gått bra och att ni är nöjda!
Hur är det med hans svullnad idag, har han kunna öppna ögonen?
När Elsa kunde öppna sina ögon var det som att få vår dotter tillbaka :) hon var så lycklig!!