• shivis

Kraniosynostos #10

Hej Cecilia heter jag och har en liten Leon på 4månader.
    För ca 1månad sedan "upptäcktes" det att han har sk: båtskalle...
    Vi väntar nu på röntgen som ska göras den 11/11...usch!

Många frågor som snurrar runt och inte prata om oron...

Men tack för en super bra sida...känns skönt att det finns fler och att man kan läsa sig till allt =)

Mvh Cecilia

• shivis

Hej Cecilia heter jag och har en liten Leon på 5månader som ska opereras för "båtskalle" innan jul. Vi har inte fått ngn exakt tid ännu så nu väntar vi på det...Känns jätte skönt att läsa och veta att man inte är ensam.
    frågorna och den ständiga oron maler ju dag som natt.
    Har lite frågor som säkert ngn kan svara på:

Kan de ligga på rygg och leka efter op? (nu menar jag när man kommit hem och sådär)
    Får alla hjälm?
    Vad är komplikationerna?

tacksam för svar

Mvh cecilia

• shivis

Tack så mkt Skrattande

Ja det är på SU han ska opereras...som sagt väntar bara på tid, det ända vi vet är att det blir innan jul...
    usch nervöst. Ja det sa att de ska ta ut fjädrarna efter 6mån så där är din kille nu..vad skönt!

Ja usch jag kan tänka mig att det blir det värsta man varit med om..vill inte ens tänka på det fast man gör det dag som natt...nej skönt att du inte vet ngt om komplikationer det hade väl bara börjat snurra ännu mer då...självklart ska det ju inte hända ngt men tankarna snurrar.
    Tack för svaret..

• shivis

tack så gulliga ni är...ja det kommer nog gå jätte bra men känns skit...
    tack till elsas-mamma såg att du svarat på ett gammalt inlägg jag gjort är inte så hemma på denna sida men nu har jag nog fått till det. Din flicka är super fin! Men aj vad det gör ont i en att kolla på bilder...
    Allt detta rullade igång för ca 2mån kom som en chock...från att vi skulle gå hem och hålla koll på solnedgångsblick till att det blir operation för den lilla fisen =(
    Vad fina alla era barn är och vad duktiga dem är...
    Är det ngn som vet hur lång tid operationen tar (förstår att det säkert är olika) men på ett ungefär.
    Får pappan sova med i rummet,finns det typ familjerum eller delar man?
    Kommer de in och kollar till honom även nattetid?
    efterkontroller vad infattar i dem? kan man göra dem i sin hemstad...

ojoj många frågor igen ...ja som sagt det mals där inne =)

• shivis

Line73 ja det är klart..det var ju himla smart med hjälmen vad kan man införskaffa en sådan..
    Leon vänder sig ju hej vilt nu och vill gärna upp och stå på sina ben (krypställning) så det kan ju kännas säkert..

• shivis

tack Lina!
    Ja det är mkt frågor...har fått en tid nu så den 19/12 blir det op. usch ja det kanske blir att spendera julafton där...Leons första jul känns tråkigt...fast självklart ska han vara där om så behövs,,ok ja vi bor 2tim ifrån gbg så då blir det nog hotel för pappa dennis.
    ok skönt att op går "såpass" snabbt men det är klart det är mkt efteråt.
    Ja det kommer bli jobbigt det här Leon sover dåligt nu för de små tänderna som spökar och nu kommer det här med...har förstått att de sover oroligt ett tag efter op de man kan trösta sig med är att de inte kommer att komma ihåg detta...

• shivis

ok jätte skönt...ja det berätta nog allt för oss...men det är bäst att ställa sig in på att ev stanna över jul så får det bli en glad överraskning om vi får åka hem...men vad tror ni om infektionskänslighet, jag tänker på om vi får komma hem så ska vi fira med mina bröder och de har 2 resp 3barn är det dumt??
    ja jag är verkligen jätte glad att ni alla finns jätte glad att få ta del av alla era berättelser och se att det gått så himla bra för er alla ...tack! Ni är verkligen ett stort stöd..
    Bettan ang uttag av fjädrarna ..sövs de igen då? och fjädrarna tas ur de gamla ärret? eller hur funkar de?

• shivis

Ja det är sant det är nog dumt...klart allt för Leons bästa..vi får fixa jul ändå vi 3 =)
    Tråkigt för lilla Leon som älskar sina kusiner och inte tala om mormor, men men...ja vilken jul det blir!
    Ok hmm jobbigt att det inte slutar här utan att det är ännu ett ingrepp. Men skönt att det inte är lika ingripande...

• shivis

Nej det är nog precis som ni säger...man kommer nog vara helt slut psykiskt och fysikskt...och lilla Leon med ...Ja det är klart det är bättre att vara extra försiktig..

• shivis

Sniik: Tack då vet vi att vi ska kontakta johannes villan då. Nej det är klart att den lilla vill fira jul...men det är som bettan säger man får hålla sig hemma med extra försiktighet. Skönt att sambon din kan gå iväg med din 3åring. Här blir det julfirande hemma för oss 3 =)
     Men vad menar ni med faktureing? behöver man inte betala för boendet på johanes villa?

Svar på tråden Kraniosynostos #10