Kraniosynostos #10
Amia- vad ledsen jag blir när jag läser det du skriver. Så där ska det ju bara inte få gå till! Det är ju jobbigt nog med operationen ändå!! Hoppas verkligen att det inte är så längre.... Tänk att olika människor kan ha så olika erfarenheter av samma sjukhus. För vissa som är nöjda med SU opererade väl också sina barn för ett par år sedan?
Hur ser Axels ärr ut? Daniels ser ut som ett tunt streck (sick sack från öra till öra) och är inte förhöjt alls. Kan det vara därför man bl a använder sig av agraffer? Ni andra som opererat era barn på SU, hur ser era barns ärr ut? Daniels ärr har hittills inte brustit någonstans och det ser inte ut som att det skulle kunna hända (peppar, peppar) men vem vet?
Amia, du skriver BIVA men visst har de ingen barnintensiv på SU? Ibland kan det ju skilja sig ganska mycket på hur barn och vuxna fungerar på olika sätt (såväl psykiskt som fysiskt). Jag tänker t ex på Axels reaktion på smärta när de plötsligt tog bort morfinet (stackars barn!).
Tror inte att det perfekta sjukhuset finns men nog hade det kunnat vara bättre än det som du beskriver. Tyvärr hjälper det väl inte i dessa tider med besparingskrav och ont om resurser etc... Jag hoppas som jag redan skrivit att det inte är så illa längre. Sen är det ju också så att vi alla tycker att olika saker är viktiga och kan tycka olika om samma situation. Men vissa saker är nog viktiga för alla, vem man än är.
Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter även om det inte är en solskenshistoria. Man måste ju få skriva om negativa upplevelser också.