Kraniosynostos #10
amia01 skrev 2010-04-22 21:11:43 följande:
Tänkte lämna en liten lägesrapport från oss - eller få skriva av mig lite frustration... Axels sår vill inte läka på den sida där det varit infekterat Har varit i kontakt med SU, mailat bilder och pratat med både sjuksköterskorna på avdelningen och olika läkare, både där och på vår vc. Både dom och vi är överens om att det bara är en ytlig infektion, och att det är tvål och vatten som gäller, men det börjar kännas rätt tröstlöst... Har ju tvättat och baddad med sårtvätt i 3 veckor nu, och det dom sa senast i måndags var att vi nog kunde få fortsätta så här i några veckor till Axel gråter och jag gråter, och det hade väl gått an om man kunde se att det gjorde nytta, men det hjälper ju inte Såret vätskar och blöder, och jag tycker inte jag gör annat är tvättar blodfläckar på kläder och sängkläder Nu i kväll lyckades han dessutom riva upp en av suturerna som sticker upp i såret, och kladdade ner oss båda, fåtölj och alla kläder Kommer att bli ett rejält ärr också eftersom det aldrig läker Visst - det är väl ett mindre problem egentligen - men jag vill bara att det ska bli bra någon gång! Tack för att ni finns så att man kan få skirva av sig lite - känns redan bättre Och om någon har något tips om vad vi kan göra mera, eller har liknande erfarenhet, så hör av er!Moses lilla huvud blir finare och finare men det sticker fortfarande upp fjädrar på ena sidan så det ser nästan ut som ett "horn" som sticker upp på vänster sida av huvudet. Hoppas det jämnar till sig. Har mailat bilder till PT, men han har inet svarat ännu.