Kraniosynostos #10
Elsas mammna- Filip föddes på KS i Solna och där noterade de att han hade en avlång huvudform men att det antagligen var pga av läget i livmodern och att min make har ett lite avlångt huvud men han har dock ingen smal panna med ås i.
BB rekommenderade att BVC skulle följa upp Filips panna men där sa de bara att det såg normalt ut och att jag var överdrivet nojjig. Så jag fick mailadr av medlemmar här och mailade själv bilder på Filips huvud till dr Tarnow på SU som konstaterade att det var Metopica synostos och efter det tog det bara 2 veckor innan vi fick tid på ALS för bedömmning där även de sa att det var ett solklart fall av Metopica synostos.
Så nu ska han snart på röntgen och sedan får vi väl en opererationstid. Verkar som om det lätt missas på BVC för de inte är så insatta. En läkare sa en gång till mig att om man som förälder känner på sig att något inte stämmer med sitt barn så har 90% rätt och att man ska hörsamma och ta föräldrars oro på allvar.
Dompans mamma- Ring till kraniofaciala enhetens sekreterare och rådfråga henne. De är väldigt hjälpsamma där :)