Elsas mamma01 skrev 2011-10-12 16:35:58 följande:
Hej alla :)
Jag ringde koordinatorn idag och vi får stanna båda två :) Vi får en bäddsoffa som tydligen inte är skön att sova på men jag slipper iallafall sova ensam de två första nätterna puuuhh :)
Jag har inte heller hittat kläder till Elsa annat än jackor och koftor och då vill man ju ändå ha en tunn tröja under, så jag tänkte att hon får ha pyjamas på sjukhuset för de behöver jag inte dra över huvudet och hon tycker om dem, sen frågade jag om det var någon mening att ta med vagnen och det skulle vi absolut sa hon! Tydligen så vill de inte att barnet ska ligga i sängen hela tiden, så med egna kläder och sin vagn som hon älskar känns det lite lättare!
Ang plastikkirurg så vet jag inte det, kanske får info om det på onsdag när vi ska träffa narkosläkaren?
Det syns inte så mycket på Elsa folk som inte vet om det ser det inte, hon har sagittal synostos men bakhuvudet är normalt det är hennes panna som är lite framstående, det är pannan som kommer fortsätta växa fram om vi inte skulle göra operationen.
Jag meddelar självklart så fort jag har mer information på onsdag :)
Jag hoppas på ett helt team av de bästa läkarna för min lilla flickas skull!
Känner mig otroligt nervös inför att hon ska sövas, vet inte om jag klarar det! Jag var på Elsas 8-månadres kontroll idag och där sa de att om jag känner oro så är det bättre om min kille håller henne!
Hur känner ni ang sövningen?
Ja det är synd att jag inte kan ses när ni ska träffas, det hade varit jättebra och roligt!
Jag hoppas på att vi kan ses fler gånger och vara med då istället!
24/10 är hennes operationsdatum endast 12 dagar kvar.....
Hej, kan intyga att bäddsoffan inte är skön, men i det där läget så spelar det ju ingen roll. Jag tror inte att jag hade sovit superskönt även om jag hade haft en lyxsäng. Vid Signes operation var det ingen platskirurg med, hon hade ju också sagittal.
Vi får hoppas att vi ses fler gånger och att du kan vara med då-och tänk att då har ni det gjort!