• SofiaD

Kraniosynostos #10

riparbella skrev 2010-09-24 19:40:25 följande:
    Tack för alla svar från er!
    Visst finns det mycket annat som kan drabba, men personligen tyckte jag att det var fruktansvärt jobbigt psykiskt med denna operation.

Sofia: Vad menar du för lag som reglerar det? Sekretesslagen lyder ju personalen under, men inte privatpersoner som är "klienter, patienter etc. Finns mig veterligen ingen lag som reglerar att man inte får berätta vad som hänt en själv på sjukhus. Ja mer än den moraliska lagen förstås.....
    Klart att du får berätta vad som hänt dig, man inte skriva ut att dr Kalle Karlsson på Sahlgrenska sa eller gjorde si och så. Sen tycker jag man själv får bedöma lite vad som anses lämpligt att skriva ut.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

Lovali,
    hur går det? Fått något svar på CT?

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

Ja det hade se säkert gjort, men man vill ju veta ändå

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    Marie1978 skrev 2010-10-02 18:42:21 följande:
    Lovali: Åh vad skönt att veta att allt såg bra ut!

Nu börjar det nog närma sig för Victors 3 års kontroll. Han fyller 3 i slutet av november.

SofiaD: Fick ni tid i anslutning till 3 års dagen?

Det låter märkligt det där med att man inte får skriva ut namn. I dagens samhälle borde de ju verkligen informera om sånt, om det är en lag, eftersom de flesta är medlemmar i något forum, har en blogg edyl. Yttrandefrihetslagen gäller väl.

Oskar fyllder år i juli = semestertider. Vi var där i mitten av sept

Ang namn och det där jag skrev tidigare. Jag har inte tagit reda på mer om det, men jag kan tänka mig att man inte får skriva vad som helst och namnge folk på internet? Om man drar paralleller till tidningar så skriver ju aldrig de ut namn annat än i undantagsfall såvida inte personen är tillfrågad. Hur som helst så kan vi väl alla enas om att sunt förnuft gäller i tråden oavsett lag eller ej
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

Intressant det där med snitt, nu föddes Oskar med planerat snitt men jag undrar hur det hade blivit om jag gett mig på en vaginal förlossning med honom. Det är kanske så att de inte kan tränga ner som de ska, kanske beroende på vilken synostos de har?

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    uppdragmamma skrev 2011-03-10 09:29:26 följande:
    Tror dock att storebror låg likadant, och han har ingen synostos.
    Kronbjudning är det normala viset att födas på

Oskar föddes med planerat snitt (sagittal). Här blir det inte heller fler barn, men om jag skulle haft det så hade jag inte gjort något annorlunda Vad jag vet så finns det inget sätt man kan påverka synostos på. Man hade så klart varit mer observant på huvudformen, men direkt orolig att det skulle hända igen hade jag inte varit Även om det var jättejobbigt att gå igenom op och allt, så är jag ändå tacksam att det inte var något värre som drabbade min lille kille.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    Daniel 2011 skrev 2011-04-06 13:03:07 följande:
    Hej på er!
    Första gången jag skriver... Fick igår veta att vår fina son på två månader har metopisk synostos... Roligare besked har man ju fått... Befinner mig fortfarande i chock även om jag nu börjar inse läget. Känner mig så ledsen. Det är ju ingen som vill att deras lilla baby ska behöva genomgå en operation och all smärta. Skönt att hitta en grupp här på familjeliv så man kan få diskutera och få stöd av människor som är/ har varit i liknande situation.....
    Välkommen till tråden! Fråga på om du undrar nåt! Var ska han opereras?
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    sajf1 skrev 2011-05-10 20:54:29 följande:
    Tiden är ändrad till 23 maj,tur var det för bebben ville titta ut tidigre,samma dag vi skulle va i Gbg....Så nu följer hela familen med istället!!!

Som jag skrev en annan gång såg vi ett program från USA,det tvillingparet var ca 4-5 år,dom hade huvudvärk, o liteannat båda två,annars har jag oxå hört att det bara är estetiskt.Dom hade sagittal synostos,så det verkar ju va olka???
    Men, har bebben kommit?? Grattis! Vad blev det? Gick allt bra?
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
Svar på tråden Kraniosynostos #10