Kraniosynostos #10
Hej Line,
Tack va gullig du är! Jag tycker oxå hon blev jättefin o nu känns det som vi fått den Elsa som hon skulle sett ut från början :)
Jag är övertygad om att Daniel kommer bli lika fin! De är så duktiga så det ska du inte oroa dig för :)
Ja hon älskar sin gåstol o den har verkligen varit en räddning nu efter operationen! Innan operationen så älskade hon att rulla på golvet o försöka krypa fram, hon har inte börjat ställa sig upp ännu.
I början så kändes det jätteläskigt att ha henne på golvet och hon gillade inte alls hjälmen utan låg då endast på mage! Nu har vi inte hjälmen för det verkar inte göra ont när hon rullar! Men jag vågar inte lämna henne för en sekund o när hon vill sitta så tar jag emot henne när hon vill lägga sig! Ska dock försöka vänja henne vid hjämen för hon utvecklas så snabbt nu!
Vi fick även med oss en kilkudde hem som hon ska sova på, men det är bara att glömma, hon vill somna på sidan o hon ligger inte still :) Hon blir bara frustrerad av att ligga på den!
Tror inte du behöver vara orolig för Daniels snuva så länge han inte har feber o låter rosslig i lungorna.
Vilken tid läggs ni in? vi var där runt 16.30. Hon duschades första gången kl 18 o sen andra gången kl 20
Stäng av dina känslor o försök att inte tänka negativa tankar!
Jag stålsatte mig verkligen o försökte tänka positivt hela tiden!
Konstigt nog så gick tiden så himla fort (efter operationen)
Min bror undrade hur vi fick tiden att gå men det var aldrig några problem!
Försök att vila så mycket du kan när Daniel sover och be om att få in en skön stol med fotpall (de finns flera stycken i rum 8 ) då sitter du skönt med Daniel i famnen när du vill amma eller bara låta honom sova i din famn, be oxå om att få låna amningskudden så kommer ni få det ännu mysigare!
Jag kommer tänka på er hela dagen imorgon!
Hoppas du kan höra av dig när du orkar och berätta hur ni mår!
All styrka still er!!!
Kram