Kraniosynostos #10
Eric hade bara pyjamasar under förtsa veckan. Sådana med knappar/dragkedja hela vägen fram i overalltyp alltså. Gick bra för det man måste undvika är ju att dr ngt över huvudet.
Eric hade bara pyjamasar under förtsa veckan. Sådana med knappar/dragkedja hela vägen fram i overalltyp alltså. Gick bra för det man måste undvika är ju att dr ngt över huvudet.
Lycka till Mimita. Jag det är inte många minuter man får med läkarna på dessa koller...allt går väldigt fort så man får passa på att fråga ALLT snabbt & inte gå därifrån utan svar...
Hej.Eric låg i sk vidöppet läge och fick komma ut med akutsnitt efter många timmars kämpande. Storayster var det likadant med så jag har 2 akutsnitt pga vidöppet läge bakom mig men bara Eric som hade en synostsos (Metopica).
Nina: kul att höra att ni vill försöka för syskon nu.. Jag vet vad traumatiska förlossningar innebär (dessvärre), precis som du. Lycka till nu.
Sajf: lycka till med nya bebin!
Min Eric opererades vid 5 mån ålder för Metopica i Gbg. Förvånas över att de nu säger att fjäderop. inte är skonsammare än vanlig op. för metopica-barn, så lät det inte då (för drygt 5 år sedan). De ville op hnm så snart det var möjligt för att hinna op med fjädrar (han var bara tvungen att väga minst 5 kg först och det tog ett tag för min smalis...). Allt gick iaf toppbra även om hon var otroligt svullen & hade ont första dagarna (vore konstigt annars efter en så omfattande op. Tog ca 4 timmar). De är superproffs & europaledande inom detta på SU. Att vara neurolog är nog ingen speciell merit i dessa fall. De opererar visserligen nära hjärnan men absolut inte i ju. Inga neurologer närvarade vid Erics op. bara narkosläkare & plastikkirurger. Resultatet blev mkt bra. Bilde r finns i mitt galleri.
Han har en del bulor men inget alarmerande enligt P.T utan helt normalt.
Förresten: detta med att det skulle ha förekommit att fjädrar skulle ha penetrerat hjärnan. Vem sa det? Är det verkligen belagt att det hänt? Om det fanns en risk för det så tycker jag det verkar otroligt att de skulle fortsätta operera på det sättet...Har svårt att tro det faktiskt.
Var bor ni Bettan & Lojjo? Har haft folk med barn med op. framför sig hos mig förr på "studiebesök" som då får se hur fina barnen blir
Kanske kan kännas bra att träffa ngn som genomgått det hela & se hur fin han är. Jag bor i Gbg.
Jag tillhör inte dem som tyckte det hela var särskilt jobbigt psykiskt faktiskt, Det är så olika hur man reagerar. Några månader efter op. fick jag kanske ngt som var som en "efterchock". Hade hållt mig stark genom allt men då förts insåg jag på ngt sätt vad vi & Eric hade fått genomgå. Fick då prata med BVC psykolog ett par ggr & det kändes bra.
Jag såg det inte som ett alternativ att inte opereera. Skönhetsoperation tycker jag nästan är lite fel uttryck för denna fel av op. Det är ju de facto så att min Eric hade fått en MYCKET avvikande huvudform, mer och mer med åren, om han inte hade opererats. Har man en Metopica som ej opereras så får man stort bakhuvud, spetsig panna & sneda ögon. jag ville mer än gärna låta mitt barn slippa se ut som en alien i framtiden! Tar inte på ngt sätt lätt på en så stor op. på så små bebisar men som sagt jag litade 150% på läkarna i Gbg & det gjorde jag ju rätt i. Det är superproffsiga.
Kram på er, det kommer att gå jättebra!
..."denna TYP av operation" skall det stå...inte "denna fel av op." Trött här märker jag...
De rakar inte bort håret..
På Eric syns ärret gansla tydligt när han är "sommarklippt" dvs mkt kortklippt men det stör mig inte alls. Coolt ärr brukar jag säga till hnm att det är. Har svårt att tro att han kommer bli retad för det. Se, om ni vill, första bilden i mitt bildgalleri så ser ni ärret från sidan ett par år efter op.
Oftast har ändå Eric lite mer hår än sådär & då syns det inte alls ![]()