Daniel 2011, jag har inte märkt att Filip skulle vara mer ljud eller ljuskänslig.Skela gör han lite men det gjorde jag med som barn och min stora son skelade fram tills han var ca 2 år. Jag kan inte heller fred då jag har båda barnen hemma. Enklast är att ses en helg förmiddag eller en vardagsförmiddag mellan 10-14 då stora killen är på förskolan mellan 9-15.
Ralf11- Vad bra att bilderna kommer till nytta. Det kommer självklart att bli jobbigt och de första dagarna kryper tiden fram och värst är de långa timmarna då operationen utförs. Men sedan blir det lättare alteftersom svullnaden försvinner och man märker att de börjar må bättre. Filip var lite svår att få att sova den första månaden efter operationen. Vaknade ofta och ville vara nära mig, men nu är han som vanligt igen.
Ni kommer vara i goda händer, personalen är toppen och Filip älskade dem. Förutom då de tvättade hans hår efter operationen.
Såg att först nu att du frågade om Filip var sjuk då han opererades. Jag har en 3-åring som går på förskolan så han och Filip har i princip varit förkylda sedan i oktober. Då han skulle opereras så var han och 3-åringen febriga 1,5 veckor innan opererationen och hade hosta och förkylning. Så jag kontaktade sjukhuset flera gånger innan vi reste ner för att kolla om det var någon idé att åka ner, men eftersom han var feberfri och hostan var bättre så tyckte de att vi skulle komma ner.
Deras kirurg tyckte då han lyssnade på Filip att opererationen kunde utföras men sedan sa narkosläkaren nej. Men eftersom jag tyckte att Filip var bättre än han varit på hela hösten så bad jag om en andra åsikt av en annan narkosläkare. Hon tyckte som jag att han lät ok, men om han fick feber eller började hosta så ställer de in opererationen. Under kvällen och natten tog de febern på Filip flera gånger och den var normal.
På morgon gjorde narkosläkaren en ny bedömning och då lät Filip tom bättre än dagen innan så då fick han andas in någon adrealin och luftrörsvidgende gas och sedan så opererades han. Men jag sa ju självklart att de får ju inte operera honom om det innebär en risk för honom.
De sa att de opererar barn som är lite förkylda men de får inte ha hosta eller feber.
Vad skönt att det snart är dags för opererationen så ni får det överstökat. Jag är verkligen jättenöjd med Filips nya utseende och även med det mottagande jag fått av Sahlgrenska :)
Ann-Louise, jag hoppas så att ni slipper gå igenom detta och att han inte har en synostos :)