• fruZ

Efter upprepade mf-forts

hejhej, jag är här med! Tur att nån håller koll på tiden!

Fy vad jobbigt med så långdragen förkylning Cia! Hoppas han friskar på sig snart.

Jag har just nu en period där jag är så fascinerad av att det går att börja kommunicera med lilla N. Jag vet inte hur många gånger om dagen jag säger "Vad säger fåret?" bara för att få höra hennes "Bä!" (alla andra djur säger oxå Bä!)

Det är så otroligt, fantastiskt, underbart!

• fruZ

Hej och glad påsk!

Idag satt jag och lilla N i vår trädgård och tittade på blommor och fjärilar och jag drabbades av glädjerus över min lilla ettårstoka!

Annars så är jag nu tillbaka på den arbetsplats där jag fick första blödningarna vid två av mina missfall. Det innebär att en hel del tankar kommer tillbaka och lite lätt ångest när jag ska gå på toa. Tänk vad känslor förknippas med miljöer! Får hoppas att det minskar med tiden för jag har ju tänkt jobba där ett tag nu...

Kram!

• fruZ

Hejhej!

När jag mailade tack och hej till alla som hjälpt oss efter att lilla N var född så passade jag på att fråga min underbara läkare vad han tyckte om framtiden. Han tyckte absolut att jag ska ta Innohep även nästa gång och att det bara var att höra av sig. Förhoppningsvis finns det alltfler sådana läkare över landet framöver.

Jag är rätt sugen på syskon redan nu. Men inser samtidigt att det kommer innebära en hel del ångest förstås. Och eftersom vi just köpt hus och jag börjat nytt jobb så väntar vi nog nåt år till. Men vågar inte vänta hur länge som helst, man vet ju inte hur lång tid det tar att få till nästa. Och jag som vill ha tre...

Kram!

• fruZ

hej!
    Jag förstår oxå tankarna kring vad man orkar med. Är själv riktigt sugen på fler barn snart (inte ens bara ett till...) och skulle inte kunna tänka mig att nöja mig utan att ha försökt.
    Tror att man ska fundera på om man vill ha fler barn och i så fall försöka vara så redo det går när man sätter igång. Många av oss har ju en strategi som har fungerat en gång och kanske kan göra det igen. Jag tror att man inte kommer vara nöjd annars om man egentligen vill ha fler.
    jag försöker tänka att med Innohep har vi samma möjligheter som alla andra att få nästa barn.

• fruZ

Grattis MB! Jag säger som Finesssan, de är små mirakel alla våra små och jag blir tårögd av glädje för varje liten som kommer!

• fruZ

Hejhej!
    Jag kommer ihåg dig AHöst, du var en av dem det gick bra för som gav mig hopp!

Idag började lilla N på dagis!!!! Helt ofattbart att hon är så stor, tiden bara rusar. Och fortfarande kan jag knappt fatta att hon finns. Ofta när jag ser på henne känns det helt overkligt. Känner ni så oxå, eller är det bara jag som är så knäpp?

Hoppas att ni alla har det fint!

• fruZ

Hej!

Vad kul att höra lite nyheter från er! Grattis till syskon och graviditeter!

Här hemma har vi en snackande, sjungande och dansande liten bustjej som älskar dagis. Mamma och pappa räcker liksom inte längre som underhållning.
    Nea är 20 månader nu och jag är jättesugen på syskon. Tänker med skräckblandad förtjusning på att bli gravid igen. Jag minns nästan bara det underbara med det hela, men inser att jag kommer att må skit åtminstone första halvan... Så eftersom vi planerar att gifta oss och göra en längre resa i sommar så ska vi nog vänta tills efter det. Annars är risken stor att vi inte kan njuta.
    Men det känns i hela kroppen när jag träffar en nyföding...

Ha en riktigt fin jul!

• fruZ

Oj, GRATTIS till miraklet Lycka! Hoppas att allt går vägen och att ni får ett lättare första år!

AHöst grattis till att du har ännu en blodförtunnarbebis på gång! Det är ju underbart!

Kul med lite aktivitet i tråden! Jag är som sagt oxå väldigt syskonsugen (har jag ju varit ända sedan lillaN föddes, men ju närmare vi kommer desto mer längtar jag och bävar...), men vi har ju ett bröllop och en USA.-resa att klara av först.

Men i sommar tänker jag minsann bli gravid på första eller möjligen andra försöket och nästa vår föda ett litet syskon utan en endaste missfallstanke under graviditeten. Hahahaha...

Sannolikt inte så det blir, men på nåt sätt hoppas jag ändå att det som funkade förra gången (Innohep) ska fungera igen. Typiskt nog ska jag jobba på ett jobbigt och stressigt ställe i höst, men det GÅR ju bara inte att få allt att passa ihop. Jag kanske inte ens blir gravid...

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts