Efter upprepade mf-forts
Hej på er! Där är ni ju.
Grattis Idun, så fantastiskt roligt!
Jag har det riktigt jobbigt just nu och slits mellan att försöka med en till bebis eller inte. Jag har välsignats med den underbaraste unge som finns och är mer än nöjd med bara henne. Desutom har vi fullt upp med den livliga lilla filur som hon är. MEN, jag vacklar. Jag märker det mer när gravidbesked kommer på nära håll, som det nu har gjort i vår vänkrets. Jag blir lite låg av beskeden. Men jag vet inte om det är för att jag kanske skulle vilja ha ett barn till och inte orkar med det en gång till eller om man är så pass skadad att det alltid kommer att kännas.
Det är klart att drömmen alltid har varit fler barn. Innan alla missfall i alla fall och innan den fruktansvärda graviditeten. Det är så svårt, jag vet faktiskt inte vad jag vill och hur jag ska komma fram till vad jag vill. Dessutom har jag åldern emot mig och kan liksom inte vela allt för länge.
Jag tycker också att det är riktigt skönt nu när lilla V är lite större och är inte heller riktigt sugen på att börja om igen med sömnlöshet och allt det där. V sover fortfarande inte hela nätter, tyvärr. Det är sånt man önskar skulle infinna sig innan ett nytt barn är på väg.
Frågan är om jag alltid skulle vara lite sorgsen över att det aldrig blev fler barn om det är det vi beslutar oss för? Det är inget jag vill. Jag vill känna mig 100 % nöjd över beslutet och 100 % nöjd över det jag har.
Är det fler som velar som bara fått ett barn?
Jag fick ju igenom en bröstreduktion, landstingsfinansierad. Det gjordes en fullständig koagulationsutredning då eftersom jag nämnde mina blödningsfel. Det lustiga är att proverna kom tillbaka felfria! De prover som förr inte var bra låg nu normala.
Det kan bli så, sa överläkaren och lämnade mig som ett stort frågetecken. Visst är det lustigt?
Hur som helst så kommer jag inte våga chansa OM vi försöker igen utan kommer att försöka hitta någon som kan skriva ut Prog, T och Fragmin.
Om nu någon orkat att läsa igenom mitt svammel så kom gärna med förslag på hur sjutton jag ska komma fram till ett beslut.
Kram på er!