Inlägg från: Cia o krabaten |Visa alla inlägg
  • Cia o krabaten

Efter upprepade mf-forts

TAck för ny tråd Lycka

Här fortsätter vi med sjukstuga.
    BVC pratade om att det går mycket RS-virus här nu...
    Och är man så stor som A blir man inte så sjuk som bebisar, men det kan förklara att det hållit i sig en vecka nu!
  • Cia o krabaten

Lycka: Nej det är ju som alla andra virus, bara att vänta ut.

Visst är det kul när de börjar förstå så mycket!
  • Cia o krabaten

Krus: Japp, håller med.

Jag höll ju ut i ett år ungefär, nej kasnke 10mån innan jag satte in en spiral nu i början av februari. Sedan dess har jag inte haft minsta antydan till spottings ens!
    Vore det inte höjden av ironi om man gick och trodde mensen var borta pga spiralen (vilket ju är en av de positiva biverkningarna) och sedan gick och var gravid och inte märkte det förrän efter de hemska 12v???
  • Cia o krabaten

Krusbär: Jag hade hemska mensar, i stil med tidiga mf, i ett helt år.

Satte in hormonspiral och har inte haft en enda blödning på 2mån nu!
    Hormonspiral gör ju slemhinnan tunnare och därmed mindre mens.
    Kopparspiral däremot kan ge rikligare mens.
    Ang fler barn har vi sagt att vi inte orkar med fler
    Vi har ju en innan alla missfall och så var det så jobbigt att få till lillebror och dessutom är han ganska intensiv och joobbig i sig så vi vill lägga den energi vi har på de barn vi redan har.
    Men visst, skulle jag plötsligt vara i v15 så skulle vi ju aldrig kunna ta bort det! (Inte tidigare heller). Särskilt inte efetr den här resan att få till lillebror...
  • Cia o krabaten

Krusbär: Det är vanligt att man får mindre och en del ingen alls.
    Men jag trodde inte dte skulle bli på en gång!

• Cia o krabaten

Iske: Jag hade inte koll på att dina tjejer fyllde så nära varandra!

• Cia o krabaten

Å Poppy! Grattis, verkligen! Så glad att det gick hela vägen nu! *Kram*

• Cia o krabaten

BP: OM jag nu skulle bli gravid igen trots spiral Då skulle jag ta Magnecyl själv motsvarande 2T som var det som funkade för mig. 
    Skulle nog inte orka bry mig i att söka läkare och prover mm mm igen.
    Iaf inte första gången, men blev det mf kanske jag blev tvungen då.

• Cia o krabaten

Grattis grattis Idun!

• Cia o krabaten

Finesssan:; H  

ANg fler barn eller ej.
    Jag är ju färdig, eller ja, jag har stängt, men kanske inte låst dörren men spiralen sitter där den ska och kan ju sitta i 5år
    Skämt åsido så är vi inte sugna på fler. Hade A varit lika "snäll" som E vet jag inte, men nu orkar vi inte fler.
    A suger musten ur oss både dag och natt Så vi lägger den ork vi har på de barn vi har.
    Jag är nöjd med beslutet!
    Visst är små bebisar gulliga och jag lånar gärna, men jag blir inte sådär låg och svart i sinnet som du praatar om vid gravidbesked osv. Jag är faktiskt glad för dem, ärligt, vilket jag ju inte var innan A.
    Tycker du har fått många bra svar, bla att fndera på hur du känner för att INTE försöka igen.
    Eng barn sen: Mina är ju som natt och dag, men det varierar ju i massor. Inget man kan planera för! V kommer sova bättre och bättre, och annars fixar man det med på ngt vänster. Dessutom är det några år under deras liv. Framåt 3 är de så mycket större och pratar och klarar sig själva på ett annat sätt, det är inte alls lika intensivt som det är nu.
    Så resoneraar jag lite nu när vi har fullt upp och ingen av oss hinner träna eller nåt. Det är bara några år, sen är de större och det är inte samma grej om jag inte är hemma på kvällen osv. 
    Fråga: Hur tror och 
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts