Inlägg från: babblar på |Visa alla inlägg
  • babblar på

Efter upprepade mf-forts

grattis poppy!

hej alla. Har inte läst och inte skrivit på länge

hoppas alla har det bra!

• babblar på

hej igen
    har en fundering. OM man skulle försöka bli gravid igen skulle ni då göra likadant(blodförtunnande och prog.) eller kolla om kroppen "fixat" sej...eller försöka få ta samma prover igen och se om de ändrats?
    Jobbigt nu när drB inte är tillgänglig

• babblar på

Tack för alla svar. Jag vill ju helst ta fragmin isf och då måste man ju fixa en bra läkare

sparken...grattis till den nya i magen!

• babblar på

sparken: åh vad härligt!
    Blir lite sugen på att vara gravid igen när jag hör(läser) dej Jag har dock världens brist på sömn så jag behöver nog sova lite innan jag sätter igång

• babblar på

MB: grattis!!!

lillaD: här är vi också vakna ofta. Har länge varit varje timme men verkar bli bättre nu med kanske nån längre period på iaf 2 timmar Men när hon väl fått tutta lite så somnar hon ju fort igen så det är inget besvärligt på det sättet. Men man märker ju att man är trött av att bli väckt så ofta. Jag tror att sluta amma kanske är grejen?

hej på er alla!

• babblar på

hej alla o grattis till graviditeter och bäbisar

måste fråga er....om/när ni blir gravida igen...kommer ni göra likadant med medeciner? Verkar svårt att få tag i prog. och fragmin? Hur gör ni
    Har även hört att medecinerna antagligen var onödiga på mej ...lite svårt att tro

• babblar på

tack för era svar...jag får bara trombyl och det hade jag ju bara precis i början. Inte ens prog. lyckades jag få vilket var lätt förr
    Jag får väl fortsätta leta efter nån som vill skriva ut

• babblar på

grattis bettan! Min dotter var vaken så på nätterna väldigt länge
    Krus:jo man är ju lite sugen

trombyl har jag lyckats få men inget annat. Har några prog kvar men de räcker ju inte

• babblar på

oj vad ni hinner skriva medans jag skrev
    LillaD: gjorde ju utredning som egentligen inte visade nåt

• babblar på

krus: jag fick mf på prog och på 2 T plus prog...sen tog jag 1 T och prog från ägg och bytte till fragmin efter några v. Då funkade det 
    Tack för namnen på klinikerna

• babblar på

mb: jag föredrar, konstigt nog?, sprutor

• babblar på

hej alla. håller tummarna för era nya graviditetsförsök. 
    För mej gick det itne så bra denna gång. Jag fick inga medeciner mer än trombyl utskrivet...fick höra sen från "säker" källa att medecinerna nog varken gör från eller till .  Blev helt plötsligt gravid och hade inte tagit nåt och just då var det ej läge att börja ta nåt pga andra omständigheter. Åkte in och kollade blödningar. Var i fel vecka...typ 2 mindre...fick ta serumhcg men de sa typ att det nog var missfall. Tog nytt hcg...det hade ökat som det skulle. Nytt UL efter 2 veckor...bäbis hade vuxit  som det skulle dessa veckor (men var ändå minst 2 veckor förliten enligt snurran)och hade ett hjärta! Men jag blödde från moderkakan...1 veckas väntan till...ul...inget hjärta Nu ska jag vänta och hoppas att den åker ut av sej själv. Blöder inte speciellt mycket ..kan nog ta ett tag. Var i v 8(men den var ju redan död iofs) men skulle varit i v 11 ca. Har mått jätteilla och allt...och jag såg ju det där hjärtat. Man hinner bli så lycklig och förväntansfull
    Hade hoppats att kroppen fixat sej själv när man redan fått ett barn men så var det nog inte.. 
    Förlåt min virriga text...måste skriva lite fort  
    Hoppas det går bra för er andra...man blir så sugen på en liten igen och man känner då detb där jobbiga med att se andras tjocka magar igen även om det säkert inte är på samma sätt som om man inte haft ett barn
    Jag trodde verkligen på denna lilla bäbis så det där med psykologiskt är nog inte heller sant   

• babblar på

tack känns så tråkigt...man hoppas ju så. Jag var hos en gyn som sa att prog har man slutat med men T kunde jag få. Fast inte Fragmin(tål inte trombyl så bra och hade ju fragmin nästan hela tiden med dottern(tog även prog)). Hon sa även att Dr B aldrig kunnat lägga fram några bevis för nåt. Sen pratade jag med "forskaren" som sa att det verkar vara 50/50 om T hjälper...och F borde inte hjälpa alls (iaf inte på mej) Men nu kan jag antagligen få om jag vill prova igen gissar jag..verkade så på läkaren som såg att hjärtat slutat slå. Men jag vet itne om man orkar...men man gör väl det hoppas jag. Jag mådde så illa också.
     Borde ge mej ut och springa så det sätter igång men jag har ju ingen kondis
    Önskar er andra lycka till iaf...och gör som ni gjorde när det funkade!!! Fast jag vet ju inte om det hjälpt denna gång...den var ju förliten och allt.  

• babblar på

Idun: Hoppas din panikångest blir bättre snart!

Krus:  Med 50/50 menar jag att de sa att lika många med sockerpiller blir hjälpta som de med trombyl. Det lät inte så bra. Men jag tror ju på min behandling iaf...särskilt nu när jag fått ännu ett mf. (fick dock ett mf på trombyl också)Frågan är ju om man orkar mer . Jag trodde jag skulle förblöda denna ggn. Var stor skillnad mot mina andra...iofs så borde jag ju varit mycket längre gången än bäbis storlek. Ska nog gå och ta ett hb nån dag iaf  

kastar lite kottar av gammal vana

• babblar på

Grattis krus och a80 ! alla tummar hålls

Lycka: vilken v är du i nu ? Hoppas allt går bra

Cia lycka till med nya karriären  

Bettan : ja man kände sej mer safe bara för att den fick ett hjärta. Det konstiga är att jag tror att jag kände när det slutade slå. Vägrade dock tro det. Och nu är det såklart bäbisar överallt var man än går igen. SUCK

• babblar på

grattis Lycka ...och a 80 !

• babblar på

grattis a80! oj vad bäbssugen jag blev nu

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts