Inlägg från: mellanD |Visa alla inlägg
  • mellanD

Efter upprepade mf-forts

fruZ skrev 2012-01-23 18:54:13 följande:
    Igår mynnade ångesten ut i lite surfande över privata tillväxtkontroller i Linköping och när det visade sig att dr Selbing (där snackar vi kompetens!!!) hade tider redan idag kunde vi förstås inte motstå.

Så idag har vi sett en normalstor och välmående bebis med bra flöde i navelsträng och till livmodern. Allt så fint!
    Den har satt sig med rumpan ner och är därmed dubbelvikt (typ suger på tårna) vilket för dr Selbing redan före ultraljudet var den självklara förklaringen till lugnet i magen den sista tiden. Kombinerat med  moderkakan i framvägg förstås...

Känns alldeles underbart! 1200g bebis i min mage!

Hoppas att ni andra haft en dag utan blödningar och med ångesten tyglad!
    Åh vad skönt a80! Klokt att ni kollade upp, man ska inte gå och oroa sig om man kan undvika det! Härligt!
  • mellanD
    Finessan skrev 2012-01-23 22:13:52 följande:
    Härligt fruZ!!! Heja bebis! Inga fler blödningar?

Här har illamåendet satt in. Kräks Jag känner mig verkligen supergravid och det bådar säkert gott inför onsdagens VUL även om jag vet att jag kan vara grundlurad. Totalt supervidrigt med VUL! Undrar vad det blir för besked... Obestämd

Jag går runt med en liten sorgsenhet hela tiden, undrar om vi verkligen gjort rätt. Det gick så snabbt och jag var nog inte redo alls, faktiskt. Får dåligt samvete när jag tänker i de banorna och inbillar mig att lillen inte vill vara kvar bara därför. Rynkar på näsan

Nu har jag även ångest över att jag gick på krogen någon dag innan BIM. Vet att alla säger att det spelar ingen roll så tidigt, men det gör det visst. Hittade en ny forskning som visar på att en fylla 2-3 veckor efter befruktning kan ge kraniala och mentala skador eftersom mycket av det bildandet sker då. Min fylla skedde som sagt någon dag innan 14 dagar efter befruktning så jag hoppas jag är på rätt sida strecket.  Alltid ska det vara något. Dumma, dumma mig som gick på krogen. 

LillaD, jag har fått en tid för inskrivning. Hade tänkt göra moderkaksprov och det görs ganska så tidigt i graviditeten så därför kunde jag inte vänta. Har även en date med läkaren på mvc strax efter. Han är även läkare på spec.mvc, där jag gick förut. Hoppas att han skriver in mig där igen så jag kan få lite kontroller där.
    Hej! Skönt med illamående! 

Jag känner precis likadant över graviditeten, även om den var planerad och tog tid, så känner jag mig inte riktigt redo, och inte jätteglad. Jag har dessutom fått lite blödningar nu (igen) de senaste dagarna och kopplar såklart detta till att jag inte har glatt mig över graviditeten. Jag tycker mig dessutom må lite mindre illa nu. Det låter ju galet, men det dåliga samvetet har kickat in ordentligt. Jag har också vul imorgon, så jag får väl se vad det blir för besked.

Det där med fyllan hade jag nog personligen inte oroat mig för faktiskt, men jag vet hur det känns när oron kickar in. Den är inte alltid logiskt härledd.

Hur kommer det sig att ni valt att göra moderkaksprov, om jag får fråga? 
    Lycka till imorgon, jag håller tummarna för dig! Kram
  • mellanD
    Callan skrev 2012-01-24 16:10:41 följande:
    Härligt Fruz! D och Finess varför har ni bytt igen? Nick alltså?
    Hej, jo först bytte jag en gång utan att klicka i den där rutan, och sen bytte jag en gång till och då klickade jag i den. Jag förstod att man skulle göra så för att inte kunna förknippas med sin gamla identitet. Sen har jag iofs samma bild och nästan samma namn, så jag vet inte...  
  • mellanD

Grattis Finess! Här gick det också bra, 8+4 idag. Det visade sig att det inte var en studie m placebo, utan de lottade i två grupper, antingen innohep+TLC eller bara TLC. Man fick veta direkt vilken grupp man hamnade i, och man fick också hoppa av vid detta besked eller när som helst i studien.

Jag hamnade i gruppen innohep+TLC och börjar med sprutorna idag. Jag hade stannat i studien oavsett, bestämde vi redan innan lottningen jag och maken. Kändes bra att ha bestämt innan. Det var så himla kul att träffa LM igen, har är verkligen fantastisk! 

Jag är också försiktig glad faktiskt, försöker att inte bli för glad. Men jag är ju lite glad ändå!

Ni kan kalla mig lillaD, det enda jag skrivit om på fl är mina missfall, och egentligen är jag inte så hemlig (eller särskilt intressant! )  

Vilken vecka är du i F?

Kramar till er alla!  

• mellanD

Lycka och Betty, tack! (Betty, ditt nya namn klär inte alls din personlighet! )

• mellanD

Deppigt idag, när Leif frågade mig om mina tidigare graviditeter, det var 2005 (mf), 2006 (mf), 2007 (mf) och 2009 (LilleE). Tänk att det tog sån tid att få lillskatten ändå! Så många år där jag mådde så dåligt! Nu tog det nästan exakt ett år att bli gravid med lille knyttet. Jag som hade tänkt att få mina barn innan jag fyllde 30 (är jag 34 nu), som det kan gå. 

• mellanD

Tack för grattis finisar! (Krusbär, du och jag är kandidater i sämst-namnbyte, finess är på en god tredjeplats).

Kram till dig fruZ, det låter tufft! Hoppas att det går bra hos BM idag! 

• mellanD
    EMND skrev 2012-01-30 00:13:52 följande:
    Hej. Äntligen hittade jag er.
    Grattis mellanD (lilla D) och Finess och FruZ!
    Jag har lyckats bli mamma för 5 månader sedan. En liten pojke som som är så go och underbar. Dags att sova nu men var så glad att jag hittade er så ville skriva och kolla att det är ok att vara med i gänget.
    Kram "DND".
    Hej och tack! Klart att du ska vara med här DND! Roligt att se dig, är allt väl?

*kastar en liten paprika i huvudet på finess* 
  • mellanD

Grattis finessan till din tjänst! Klart du inte säger ngt om ditt välsignade tillstånd, hade jag inte heller gjort! Har du fått tid för MKP? 

Hur har ni andra haft det med innohep? Sist fick jag inga biverkningar, men nu har jag fått lite kliande rodnader runt insticksställena? Jag läste att det var en vanlig biverkning, är det ngt ni har erfarenhet av? 

Sen pratade Dr LM om att vi i nuläget inte vet så mkt om de långsiktiga effekterna av innohep på kvinnan (det är inga på barnet eftersom innohep inte går över i moderkakan). Jag kikade lite på det och såg att benskörhet var en sak som diskuterades. Visst har vi pratat om det i tråden? Borde man ta kalcium-tillskott, eller hur har ni andra tänkt?

Callan: hur går det med utbildningen?  

• mellanD

Hurra Finesss, och så skönt med täta vul! Vilken vecka är det nu?

Jag mår också konstant illa, 24h om dygnet, precis som förra ggn. Vaknar mitt i natten och kan inte somna om pga illamående. Får typ stanna vid papperkorgar på stan för att jag är nära att kräkas. Men på sätt och vis är ändå illamåendet bättre än oron brukar jag tänka, de dagar jag inte mår illa är jag istället orolig, så det är väl på sätt och vis positivt med illamåendet *försöker muntra upp*. 

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts