Finessan skrev 2012-01-23 22:13:52 följande:
Härligt fruZ!!! Heja bebis! Inga fler blödningar?
Här har illamåendet satt in.

Jag känner mig verkligen supergravid och det bådar säkert gott inför onsdagens VUL även om jag vet att jag kan vara grundlurad. Totalt supervidrigt med VUL! Undrar vad det blir för besked...
Jag går runt med en liten sorgsenhet hela tiden, undrar om vi verkligen gjort rätt. Det gick så snabbt och jag var nog inte redo alls, faktiskt. Får dåligt samvete när jag tänker i de banorna och inbillar mig att lillen inte vill vara kvar bara därför.
Nu har jag även ångest över att jag gick på krogen någon dag innan BIM. Vet att alla säger att det spelar ingen roll så tidigt, men det gör det visst. Hittade en ny forskning som visar på att en fylla 2-3 veckor efter befruktning kan ge kraniala och mentala skador eftersom mycket av det bildandet sker då. Min fylla skedde som sagt någon dag innan 14 dagar efter befruktning så jag hoppas jag är på rätt sida strecket. Alltid ska det vara något. Dumma, dumma mig som gick på krogen.
LillaD, jag har fått en tid för inskrivning. Hade tänkt göra moderkaksprov och det görs ganska så tidigt i graviditeten så därför kunde jag inte vänta. Har även en date med läkaren på mvc strax efter. Han är även läkare på spec.mvc, där jag gick förut. Hoppas att han skriver in mig där igen så jag kan få lite kontroller där.
Hej! Skönt med illamående!
Jag känner precis likadant över graviditeten, även om den var planerad och tog tid, så känner jag mig inte riktigt redo, och inte jätteglad. Jag har dessutom fått lite blödningar nu (igen) de senaste dagarna och kopplar såklart detta till att jag inte har glatt mig över graviditeten. Jag tycker mig dessutom må lite mindre illa nu. Det låter ju galet, men det dåliga samvetet har kickat in ordentligt. Jag har också vul imorgon, så jag får väl se vad det blir för besked.
Det där med fyllan hade jag nog personligen inte oroat mig för faktiskt, men jag vet hur det känns när oron kickar in. Den är inte alltid logiskt härledd.
Hur kommer det sig att ni valt att göra moderkaksprov, om jag får fråga?
Lycka till imorgon, jag håller tummarna för dig! Kram