• Älvan

Efter upprepade mf-forts

Hej!

Jag har följt tråden om upprepade missfall i ett par år. Mest läst, men skrivit ett och annat inlägg. Ni har gett mig tröst och hopp när allt känts som jobbigast. Jag och min sambo började försöka få barn 2007. Sen dess har jag fått två missfall och ett utomkveds, som ledde till att jag fick operera bort min ena äggledare. Efter att ha läst i tråden försökte jag få trombyl utskrivet hos flera läkare. Men det var ingen som ville skriva ut det. Jag bestämde mig att ta barnalbyl från ägglossning en gång och blev gravid direkt. Tog det t.om. v.16 och nu sitter jag här med min 8 månaders tjej. Världens underbaste! Så glad att jag började läsa här på familjeliv och ett stort tack till er som skriver här. Ett stort grattis till alla er som fått era efterlängtade barn. Och till er som väntar önskar jag lycka till!

• Älvan

BettanB: Jag följer tråden men skriver sällan. Jag fick en dotter i maj förra året efter 4 år med två missfall och ett utomkveds. Jag ammade henne till hon var 10.5 månad. Några dagar senare hade jag äl och blev gravid direkt. Vet inte om det bara vara en himla tur, innan hade vi haft oskyddat sex men inte försökt eller räknat på när jag hade äl. Nu är jag i v 32. Irma: Skickar styrkekramar till dig!

• Älvan

Bettan B: Jag hade äl varje månad sen hon var två månader. Jag hade ätstörningar under flera år som tonåring, under den tiden blev jag inte sjuk en gång. Inte ens en förkylning hade jag. Enligt läkarna kunde det bero på att min kropp inte skulle orka med det. Vet inte om kroppen är så smart, men jag skulle inte orkat amma och vara gravid samtidigt.

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts