Inlägg från: Cia o krabaten |Visa alla inlägg
  • Cia o krabaten

Efter upprepade mf-forts

Grattis till Hjärta a80!!!

• Cia o krabaten

Lycka: Vad skönt att höra att ni hämtar er.
    Bra gjort av dig att åka in och inte "leka tuff" hemma. Hjärta 

• Cia o krabaten

Krus: Tackar som frågar
    Det går ganska bra. Jag är  *hrm* bara liiite äldre än de andra

Det knöliga hittills är att de håller på och strular med schemat hel tiden så det är svårt att få ihop dagishämtning, men som tur var är mormor snäll och rycker ut!

Ang vanlig MVC: Jag såg det mest som ett sätt att vara lite vanlig  
    Jag gick ju varannan vecka på vul privat, och sedan följde jag MVC eftersom det ju började senare. (Skrev in mig efter lyckat vul i v13 när jag vågade andas ut lite)

Ang att pumpa och ge: Jag kunde sällan pumpa så bra, fick ut ca 60ml och jag tror att de åt mer än så  mina barn.
    Iaf minns jag lillebror när han fick flaska en gång. Då åt han bra från flaska (ersättning) men ammade sedan direkt på mig som vanligt efter det då jag kom hem precis då. Tror det var mer en mysgrej då än mat.
    Kolla på ersättningen och vilka råd de ger om mängd osv, borde gå att applicera på utpumpad mjölk!

Ang att känna det jobbigt mentalt även efter: Nu har ju min lilla fyllt 3år nyligen och jag känner ofta ett sting i bröstet för de barn som gick förlorade s.a.s.
    Inte så att jag känner mig deprimerad eler svag eller så, men något litet som påminner.
    Igår kväll var vi å middag hos en kollega som har 2 barn och hennes yngsta är född precis när mitt första mf skulle haft BF, eller inom 2v. Så vi skulle ha gått på jobbet gravida ihop osv. Då känner jag av det, men sen tänker jag framåt igen liksom. (Innan kunde ju en sån sak få en att störtböla!)  Tiden läker väl inte alla sår, men ärren bleknar med iaf tiden.

• Cia o krabaten

a80: Härligt!!!
    Men du, ska du verkligen ta cellprov nu?
    DrB rek inte det pga att man inte får rätt värden pga graviditeten eller nåt. (inte pga några risker).
    Kan vara värt att kolla upp. 
    Jag väntade till efterkontrollen med mitt just därför.
    DEssutom sa min privatgyn att om man lever i en fast relation så behöver man knappt göra dessa längre, typ, eller nåt... 

• Cia o krabaten

Du har säkert tillgång till fakta eller forskning ang det så kolla lite!

• Cia o krabaten

Bettan: Ja jag var inte helt övertygad, men han var stensäker ObestämdHar en kollega som på äldre dar fick cellförändringar också...

• Cia o krabaten
    Krusbär skrev 2011-09-20 19:05:32 följande:
    Var på inskrivning idag och fick träffa en jättebra bm! Hon föreslog själv att jag skulle få remiss till stödmottagningen på sjukhuset inför förlossningen, att vi skulle ses lite tidigare (v 20 ist för v 25 nästa gång) samt bokade in mig för en extra läkarkontroll (inte obl. med andra barnet) för att diskutera hur länge jag ska ta Trombylen. Jag blev så otroligt lättad över att få ett så fantastiskt bemötande. Tänk vilken skillnad det gör!
    Underbart!
    Rätt person på rätt plats alltså. För en gångs skull! 
  • Cia o krabaten

Jippi Krus!!! Stort grattis även till dig!

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts