Inlägg från: Lycka77 |Visa alla inlägg
  • Lycka77

Efter upprepade mf-forts

mb -jobbigt jobbigt. Jag vet, vi hade likadant, men för oss fungerade inte vagnen heller, inte fören hon blev 4-5 månader, hon gallskrek om hon åkte vagn, satt i bilen, blev nedlagd eller om man satte sig med henne i famnen då hon var vaken. Hon sov på mig eller maken de första månaderna, dag som natt. Mitt tips är samma som krusbär och Cia, en bra sjal eller bärsele, eller båda, det är guld värt! Samtidigt som det gäller att komma ihåg att  det blir lättare med tiden.
    Går ni inne i vår lilla stad på bvc?

Jag kan de flesta vardagar och de flesta helger som det ser ut nu!

Måste titta in i tråden *nyfiken*

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Vad skönt Idun, att blödningar avtagit och att du verkar må bra. Så roligt med huset också!

Bra idé Cia,

Fre 18/6  Cia, Lycka77
    Lö 19/6 Lycka77
    Sö 20/6 Cia, Lycka77

• Lycka77

Det låter mysigt Idun!

Vi borde kanske ha i tanken att det är stor-bröllop på lördagen, men det kanske inte gör nåt

• Lycka77

Ska vi försöka en annan helg, eller vad tycker ni?

• Lycka77

Jag måste vara så tråkig att jag inte kommer in till Stockholm i helgen, jag känner att det blir för mycket att åka in med Signe när det är så kaosigt i Stockholm i helgen, för jag antar att ni inte vill ta er till fina Norrtälje   men jag träffar gärna er en annan gång.

• Lycka77

Hej Krusbär! Hur är det med dig?

Här är det bara bra och full fart. Signe har verkligen fått upp farten nu så det gäller att hänga på!
    Vi har äntligen fått upp altanräcke, så nu kan vi iaf softa där medans hon roar sig lite själv en stund. Maken har fått semester och det är så skönt att vara två på dagarna.

Cia, hur går det för er med altanen?

• Lycka77

Härligt Cia, jag ser fram emot att se bilder, eller kanske irl, vi ska nog ta en sväng till Ikea någon regnig dag, kanske vi ska se om det passar att vi svänger förbi en stund då.

Vi har skjutit upp uterumsplanerna, vi tar det ett annat år

• Lycka77

Japp, Signe går och snabbt går hon också. Hon tog sina första egna steg någon vecka innan ett årsdagen, sedan pausade hon lite och för ung 1 månad sedan släppte hon helt, och som sagt nu kryper hon aldrig.

Det är särskilt mysigt med hus på sommaren, och mera jobb än mys på vintern. Jag har många vintrar sagt att vi ska sälja och flytta till lägenhet, och det hade vi kanske gjort om inte signe kommit, men nu har det toppen med egen tomt och gräsmatta.

• Lycka77

Svårt att säga, om man jmf med hur det har varit så är det ganska bra, men det är ju inga hela nätter. Just nu sover vi i en stor familjesäng, 160 madrass + 90 madrass på golvet, spjälsängen har vi gett upp hoppet om, det var inget för Signe. Hon vaknar mellan 2-5 gånger/ natt en vanlig natt, men då räcker det att jag lägger handen på henne eller håller om henne för att hon ska somna om. Däremot så skriker hon i sömnen flera gånger per natt vilket gör att jag vaknar onödigt många gånger. Vi har projekt i sommar att fixa till så hon kan sova i eget rum, vi får se hur det går. Senaste nätterna har däremot varit helt galna, hon har vaknat och varit otröstlig och skrikigt och skrikigt flera gånger per natt, så just nu är jag ganska trött.

Det låter som era nya tag fungerar, hoppas det håller i sig!

• Lycka77

Hej AHöst!

Sparken - lycka till!

Lilleskuttan och a80 - lycka till med dagisstarten!  för Signe är det dags om ung 3 veckor, är ganska nervös måste jag säga.

a80- jag känner igen mig i att jag ibland inte kan förstå att vi har Signe, samtidigt som hon känns så självklar.

Härligt mb att saker börja falla på plats, och att det känns bra!

Hej och kram Cia

Här har vi återgått till nattningarna från helvete, Signe är helt galen när hon ska sova, just nu är vi helt rådvilla om hur vi ska göra, så om någon har bra tips mottager jag de tacksamt. Annars är det rätt så bra här.

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts