Inlägg från: Finessan |Visa alla inlägg
  • Finessan

Efter upprepade mf-forts

Ni får gärna träffas ändå, jag kan ta det någon annan gång. Det är inte helt hundra att vi åker bort den helgen, men näst intill.

Idun, har ni köpt hus nu? Vad och var blev det?

• Finessan

Hej kära vänner!

Läääänge sedan jag var här inne. Sitter på jobbet nu, men tänkte läsa ikapp lite ikväll. Ser snabbt att vi har nya bebisar på g, stort grattis till er!

Anledningen till att jag tittar in är att vi efter många om och men har beslutat oss för att försöka oss på en ny liten bebis. Jag har verkligen inte kännt mig redo förrän nu och vet i ärlighetens namn inte om jag är det riktigt än heller, men tiden springer ikapp mig (fyllde 40 förra veckanObestämd) så det är nu eller aldrig.

Det är många tankar och känslor som dyker upp och mycket praktiskt som måste fixas med mediciner och så. Hoppas på fortsatt hjälp av Dr B som fortfarande hjälper gamla pat. Annars har jag en tid hos Anette Sjösten i början av december.

En liten kortis från mig. Stor kram till er alla!!!! Hjärta

• Finessan

Hej på er och god fortsättning! Hjärta

Det är så sjukt, men jag plussade faktiskt idag. På första jävla försöket, och jag känner mig inte redo alls. Kände mig så oredo att jag har rökt, snusat och druckit alkohol sedan ÄL. Tom struntat i att ta vaggisarna eftersom jag blev så jäkla less på allt när det var dags igen (Trombylen har jag tagit halvhjärtat).

Så plussar jag. HUR är det möjligt?!

Jag är dessutom 40 år nu och hade räknat med att jag kanske inte ens kunde bli gravid igen. Panik idag och hämta ut allt, sprutor och skit. Har tagit första sprutan nu och ska ringa imorgon och boka ett vul till v. 7.

Jag vill bara gå och lägga mig och dra täcket över huvudet, försvinna ett tag. Så många tankar. Oddsen är ju inte direkt på min sida och jag undrar när missfallet kommer att komma. Och får jag inte missfall så ska jag genomleva ännu en graviditet. Jag avskydde verkligen att vara gravid med allt strul. Jag vill köpa en bebis på affären, inte vara gravid igen...

Rynkar på näsan

• Finessan

Lilleskuttan, jag fick höra att Dr B fortfarande hjälpte sina gamla pat, men efter två mail utan svar gav jag upp. Sökte mig till näst bästa, Anette Sjösten, som efter lite hummande skrev ut allt som jag fick av Dr B. Svagare dos på Fragmin bara.

• Finessan

Tack flickor. Glad Vet inte hur jag ska förhålla mig till det än. Känns bara jäkligt märkligt och oförberett. Kan inte säga att jag känner mig glad, men det kommer väl. OM jag kommer så långt.

Lilleskuttan, vilka mediciner ska du ta?

Själv står jag nu på Prog (fast en annan sort som inte kladdar lika mycket). Enligt Dr B skulle den tas från ÄL, men jag pallade bara en dag sen struntade jag i det. Dr A tyckte att det räckte från + så jag tänkte att det inte var hela världen. Dr B ordinerade det v. 12 ut, Dr A menar på att det räcker tom v. 9. Där skiter jag i henne och kör på Dr B:s ordination. Om jag kommer så långt.

Trombyl tog jag från ÄL, två st även fast Dr A aaaaaldrig hört talas om någon som tagit två. Hon tyckte dessutom att det räckte från +. Märkligt att en sån duktig gyn inte förstår att det är vid infästning som det tunga artilleriet kan behövas. Minskat till en nu efter + och tar tom v. 37. OM jag nu kommer så långt vill jag skriva igen, men blir lite trött på mig själv. Obestämd

Jag har ju glömt en del eftersom det var ett tag sedan sist, men visst kan det kännas lite i livmodern? Sticker en del och har som molvärk. Normalt va?

• Finessan

Ah, du tar pred också. 

Undrar om inte Idun tog två T?

Glömde bort att jag tar Fragmin-sprutor också. 5000IE mot 15000IE senast, en jävla skillnad. Förhoppningsvis räcker det + att jag hoppas slippa blödningskomplikationer med lägre dos.

• Finessan

Tack MB och lillaD! Visst är det bonus om det blir ett barn till. Precis vad jag sa till en kollega härom dagen. Går in i v. 6 idag så jag har nu passerat ett kritiskt stadium. Innan lilla V fick jag två mf i v. 5+5, med bruna flytningar och svaga + innan. Den här gången, precis som med lilla V har jag fått starkt +. Nästa onsdag väntar VUL.

Dum som jag är har jag googlat statistik på nätet och den är inte direkt upplyftande. Mycket på grund av min ålder och allt som kommer med det, från mf till kromosomrubbningar. Risken för Downs är tex högre för mig än vad risken för mf vid moderkaksprov/fostervattensprov är. Jag har dock redan krossat statistiken genom att bli gravid på första försöket. Tungan ute

Ang. tillväxt-ul så fick jag två förra grav. Ska försöka fixa till det den här gången också.

Lilleskuttan, jag gjorde en koagulationsutredning av andra orsaker för ett tag sedan och märkligt nog så var de två blödningsproverna, som jag tidigare hade problem med, helt ok. Höll på att trilla av stolen! Kan bli så, sa överläkaren. Förvånad Nu frågade jag min läkare om vi skulle ta om alla prover, men hon tyckte det var onödigt eftersom behandlingen kommer att bli densamma  ändå. Två prover tog hon dock, Trombocyter och blödningstid.

Högt Hb-värde vet jag att vi har pratat om tidigare. Jag har ett skyhögt värde, har alltid haft. Jag mailade en läkare som hittat ett samband mellan fosterdöd i sen grav och högt hb-värde för att se vad han trodde om mf och högt hb-värde. Ska se om jag hittar svaret i min mail. Har för mig att det inte fanns något forskat på att det är så, men att det inte är omöjligt.

• Finessan

Tack Bettan! Hur går det med din pojke?

a80, det är ju flera av oss här som har ett högt Hb. Slump? Nja... Kul med din väninna.

• Finessan

Men åh, grattis lillaD! Då ligger vi nästan lika. Håller tummarna för oss båda att det ska gå vägen. Hjärta

Kan du inte kontakta en privat gyn imorgon, förklara läget och se om du kan få det utskrivet?  Tror det är lättare med de privata.

• Finessan

Vad skönt att du fick tag på honom! Men usch för studien. Förvånad Skulle nog aldrig våga chansa. Går det att avbryta om du ändrar dig? Det är ju för en fin sak och det är beundransvärt, men jag skulle vara för egoistisk för det.

Åh, jag känner mig inte alls avslappnad. Distanserad kanske. Vet att det kan ta slut imorgon, om det inte redan har gjort det. Är rätt krass. Eller realistisk.

Du ligger ett par veckor för mig tror jag. Jag är bara i v. 6 (5+2). Har vansinnigt ont i brösten, men annars känner jag inget. Har mått lite tjuvtjockt idag dock. Mådde rätt illa med lilla V så varje dag jag inte mår illa tänker jag att det är slut.. Jag är fortfarande inte glad. Har svårt för att vara glad. Är för skadad för det. Rynkar på näsan

Krus, förstår vad du menar, men har ingen aning. Kanske inte är helt otroligt? Att bli gravid är immunologi och vid immunologiska problem reagerar blodet med att koagulera.

• Finessan

Bettan, vad skönt! Bara tid att njuta nu då. :)

Bra beslut Cia, inte söva i onödan. Hoppas det fortsätter besvärsfritt.

LillaD, du är beundransvärd. Glad Ska bli spännande att se resultatet av studien sedan. TLC var väl också något som vi diskuterade flitigt way back och var tämligen överens om att det spelade en roll. Tänk Dr B och fina Inga-Lill, deras omtanke. Hjärta

Två veckor före mig alltså. Hur mår du själv? Har du symptom?

Det var tider det. :) Jag är glad att det är förbi och jag är glad för att jag hade tråden då. Kommer aldrig glömma vår tid tillsammans och hur vi fanns för varandra. Kärlek!

• Finessan
    Cia o krabaten skrev 2012-01-18 12:06:45 följande:
    Instämmer till fullo!
    Utan tråden hade nog inte vi haft vår lilla galning!
    Men dig har jag ju tackat förr Finesssan
    Skickade vidare genom att skicka Lycka till tråden och DrB
    Men jag är också innerligt glad över att den tiden är förbi. Jobbigt var bara förnamnet! 
    Kyss
  • Finessan
    fruZ skrev 2012-01-18 19:40:36 följande:
    Va?! Är NI killar från Flashback?!!!!!!

Nu blir jag riktigt redigt förbannad. *startar en ny tråd om hur ni lurat och svikit mig*

Jag är oxå otroligt glad att jag hittade det här forumet och er. Innohep hade jag kaaanske fått ändå, fast jag vet inte... Och TLC det är ni det. Finns ju INGEN annan som skulle orka med ältandet.
    Cool
  • Finessan

LillaD, tycker sunkigheten låter underbar. Önskar jag också kunde stanna i sängen en hel dag. Funderar faktiskt på en dags semester framöver när jag inte ska göra någonting. V-pappan åker bort i jobbet en hel del framöver så det kommer bli jobbigt. Kan vara värt en semesterdag.

Jag mår ganska så bra. Mår lite tjuvtjockt emellanåt, men är än så länge inte i närheten av hur jag mådde med lilla V. Det är så klart också en källa till oro, att jag inte mår lika illa. Inte heller är jag lika trött. Jag veeeet att alla graviditeter kan se olika ut, men säg det någon som är så pass skadad. Glad

Hur går det med blödningarna lillaD?

Oron, a80? Mer fart på bebisen?

Nu är jag förresten Finessan med två s, inte tre. Passade på att byta nu när det var gratis och ingen hade längre Finessan med två s. Skrattande

• Finessan
    Älvan skrev 2012-01-22 19:29:12 följande:
    Hej!

Jag har följt tråden om upprepade missfall i ett par år. Mest läst, men skrivit ett och annat inlägg. Ni har gett mig tröst och hopp när allt känts som jobbigast. Jag och min sambo började försöka få barn 2007. Sen dess har jag fått två missfall och ett utomkveds, som ledde till att jag fick operera bort min ena äggledare. Efter att ha läst i tråden försökte jag få trombyl utskrivet hos flera läkare. Men det var ingen som ville skriva ut det. Jag bestämde mig att ta barnalbyl från ägglossning en gång och blev gravid direkt. Tog det t.om. v.16 och nu sitter jag här med min 8 månaders tjej. Världens underbaste! Så glad att jag började läsa här på familjeliv och ett stort tack till er som skriver här. Ett stort grattis till alla er som fått era efterlängtade barn. Och till er som väntar önskar jag lycka till!
    Lovely! Glad Familjeliv när det är som bäst. Vi är rätt så tacksamma för varandra, alla i den här tråden. Hjärta
  • Finessan

Jag är själv ganska så övertygad om att jag behövde mina Trombyl redan vid infästning och inte bara från pos gravtest. Tycker den här graviditeten bevisar det. Ändå tyckte min nygamla läkare att det inte behövdes. Det är märkligt...

• Finessan

Härligt fruZ!!! Heja bebis! Inga fler blödningar?

Här har illamåendet satt in. Kräks Jag känner mig verkligen supergravid och det bådar säkert gott inför onsdagens VUL även om jag vet att jag kan vara grundlurad. Totalt supervidrigt med VUL! Undrar vad det blir för besked... Obestämd

Jag går runt med en liten sorgsenhet hela tiden, undrar om vi verkligen gjort rätt. Det gick så snabbt och jag var nog inte redo alls, faktiskt. Får dåligt samvete när jag tänker i de banorna och inbillar mig att lillen inte vill vara kvar bara därför. Rynkar på näsan

Nu har jag även ångest över att jag gick på krogen någon dag innan BIM. Vet att alla säger att det spelar ingen roll så tidigt, men det gör det visst. Hittade en ny forskning som visar på att en fylla 2-3 veckor efter befruktning kan ge kraniala och mentala skador eftersom mycket av det bildandet sker då. Min fylla skedde som sagt någon dag innan 14 dagar efter befruktning så jag hoppas jag är på rätt sida strecket.  Alltid ska det vara något. Dumma, dumma mig som gick på krogen. 

LillaD, jag har fått en tid för inskrivning. Hade tänkt göra moderkaksprov och det görs ganska så tidigt i graviditeten så därför kunde jag inte vänta. Har även en date med läkaren på mvc strax efter. Han är även läkare på spec.mvc, där jag gick förut. Hoppas att han skriver in mig där igen så jag kan få lite kontroller där.

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts