Hej på er!
Gulliga Idun, tack för trombyl-tanken fina du
men jag har köpt albyl minor nu.
Förresten, apotekaren tittade misstänksamt på mig när jag köpte albylen (som jag förövrigt kallade "babyalbyl" när jag handlade... Pinsamt. Förstår ni hur sunkig jag kände mig! Jag köpte ÄL-tester, glidmedel, rea-schampo och "babyalbyl", hmm gissa vad jag ska göra? Tvätta håret och allt dagen till ära... Fattades bara bisolvon, en hälsokostpåse med bidrottningsgelé + en ica-kasse med grapefrukt)
I alla fall, apotekaren sa: "du självmedicinerar förstår jag?" när jag bad om "babyalbyl". Jag blev helt paff! Brukar folk göra det? Är det vanligt? Jag svarade "ja" med emfas, och försökte se myndig och kompetent ut (en look som jag lägger an när jag föreläser, den är inövad). Dock inte lätt att se myndig ut med glidmedel i ena handen och "babyalbyl" i andra. När jag trodde att det inte kunde kännas mer obekvämt började lillen skrika och ville ha glidmedlet, han skrek DÄR DÄR DÄR och pekade och fäktade (jag gav honom ÄL-testerna istället, kändes bättre).
Det är väl en 1/4-del man ska ta? Varför står det i FASS att det ska undvikas av de som är gravida/försöker bli gravida, vet ngn av er det? Nu är det ju ett tag sedan jag var inne i hela försökeri-svängen, och jag minns faktiskt inte!
(har väl förträngt...)
Krusbär: det är inte roligt alls, det är jättejobbigt. Jag vill också "råka" bli gravid... (*kastar en clementin i huvudet på Idun*) Jag har fått tillbaka alla gamla desperationskänslor direkt. Jag som borde vara tacksam över att ha fått ett friskt barn (på tre års försök), nu får jag ont i magen av syskonvagnar. Jag blir så trött på mig själv... Det är flera i min mammagrupp som är gravida nu, en har redan fått barn! Hur tänker ni Krusbär? Ni väntar lite till?
Jobbigt med krasslig bebis Bettan, tur att han är stor och har mkt att ta av! Jag hoppas skatten kryar på sig snabbt!
Cia: Hmm, tråkigt med omplacering, kanske är det ett tillfälle att omskola sig? Jag har faktiskt ett gäng vänner som omskolar sig nu, bl.a. en blivande bibliotekarie (halvtid, distans), och en redovisningsekonom (KY-utbildning).