Inlägg från: mellanD |Visa alla inlägg
  • mellanD

Efter upprepade mf-forts

Finess skrev 2012-02-06 11:47:38 följande:
    Tack flickor!

Jag gick in i vecka 9 i helgen. Otroligt att nöten hänger i än. Eller inte, vad vet jag. Glad Dr A var väldigt nöjd idag med det hon såg och hur det artar sig så hon släpper mig nu så får mvc och spec.mvc ta över. Hon bad oss komma och hälsa på med bebisen sen. Förvånad Att hon vågar säga så, hemska kvinna.

Det är bra med illamående, jättebra, men fy så vidrigt det är. Kräks Jag har inskrivning senare idag och tror att BM kan skriva ut lergigan comp, tar bort illamåendet (i bästa fall) och ska inte ge någon trötthet. Jag läste min gamla blogg förut, som jag skrev när jag väntade V, och då mådde jag dåligt tom v. 14. Hu!

LillaD, får du veta någon om chanserna när du träffar LM? Min Dr A var som sagt väldigt positiv idag. Dr B var i sin tur mycket försiktig att uttala sig om det över huvudtaget. Det enda han sa var att för varje dag som går så ökar chanserna och första gången han sa att det ser bra ut var efter ett ul i v. 12. Jag vet ju att det är långt till ett hej och jag har sett levande graviditet i v. 10 som sen dog, men man vill ju liksom ha något att klamra sig fast vid.
    Nej, LM säger ingenting om det. Men det finns väl två kritiska skeenden vad jag förstått, ett när hjärtat börjar slå (typ v.6), och ett v. 10-12 när moderkakan successivt tar över försörjningen. Om ngn av dessa processer går fel så blir det mf. Vecka 13 har ju moderkakan tagit över, och därför anses det vara "säkrare" efter det. 

Sen ska du nog inte jämföra med graviditeter som varit obehandlade, jag väljer att inte göra det! Jag har också fått missfall efter tickande hjärta (2 ggr), och det är trots allt ganska ovanligt vad jag förstått.   
  • mellanD

Hej finisar, igår gjorde jag mitt 4:e vul, och det såg bra ut! Nu är jag i vecka 10+, så det känns skönt! Jag blev glad, även om man ju såklart börjar oroa sig direkt igen dagen efter! 

Jag har lite svårt att ta till mig graviditeten dock, jag vet inte varför, det känns så himla overkligt allting bara. Jag hoppas att det inte är ett dåligt tecken. Men lilleE så hade embryot och senare fostret ett namn (knatten), och jag "pratade" liksom med den i mitt huvud. Nu gör jag inget sånt.   

Nu blev detta lite ego, förlåt! Måste springa vidare! kram kram på er 

• mellanD

Finessan: Usch, det där samvetet... Jag har redan dåligt samvete för att detta barn inte känns lika "efterlängtat", men det är ju det såklart, fast på ett annat, mindre panik-artat sätt. Jag mår också sjukt illa, och det blir bara värre och värre. Ska försöka ringa min bm i morgon och få lergigan comp. Jag har inte inskrivning förrän den 15/3 (v. 15).

Jag förstår att det är ett svårt beslut, jag vet inte alls hur jag hade resonerat, MKP el FVP, i vecka 12 eller v. 16. Hoppas att du och maken kan hitta ett beslut som ni kan landa i och känna er trygga med! Kram vännen 

*vinkar till callan* 

• mellanD

Åh, det låter tufft FruZ, hoppas att dottern kryar på sig snabbt och att ni inte blir smittade! Jobbigt med blodtrycket, är det ngt som kan vara övergående?

Idag var jag på vul, och det gick bra! Nu är det 12+5. Jag fick lergigan comp utskrivet av min bm också, så jag hoppas att det ska hjälpa.

Finess, har ni kommit fram till ngt?

Kramar till er andra också! 

• mellanD

Finesss, vad tufft för er! Jag vet inte alls hur jag själv hade reagerat i er situation. Jag förstår att det är extra jobbigt när er magkänsla drar åt lite olika håll, och det liksom inte finns ngn mellanväg. Kanske ska ni gå och prata med någon tillsammans?

FruZ: så jobbigt det lät med magsjuka och alla förkylningar! Jag hoppas att ni landar lite nu hela familjen! 

Kramar till Lycka77 och er andra också!  

• mellanD

Hej, tack för att ni frågar! Jo, det blev lite bättre m Lergigan! Jag mår fortfarande illa, men jag kräks inte så mkt längre, så det är jätteskönt! Ja, det där samvetet alltså... nu på vulet senast så sa jag plötsligt "stackaren..." om knatten! Helt spontant! Både sjuksyrran och Leif hajade till. Men så sa jag som det var, att jag tyckte synd om hen(!) som inte var lika efterlängtad som storebror. Det kändes konstigt att säga det rätt ut, men Leif förstod precis vad jag menade: klart att det är skillnad att vara förstföderska efter tre år och tre missfall, och att bli gravid en andra gång och redan ha kommit över tänk-om-det-aldrig-blir-ett-barn-skräcken. 

Krus: Härligt att allt såg bra ut å TUL! Jag förstår att det känns nervöst med BB-samtalet! Jag hoppas att du får bra stöd och en bra kontakt där! Nu för tiden får ju båda föräldrarna ta ut föräldapenning för samma barn - så din man/sambo kan också vara hemma i början. Är det ngt ni har funderat på att göra? 

Finesss: jamen kanske kan du och sambon mötas på halva vägen då? Kan du tänka dig att vänta och göra FVP så sent som möjligt, typ v. 16? 

FruZ: hur är det i sjukstugan, har ni kryat på er?

Kramar till er andra finisar också! 

• mellanD

Det blev fel, det ska stå: "Finess, jamen DÅ kanske kan du och sambon mötas på halva vägen ändå!" 

• mellanD
    Krusbär A skrev 2012-03-02 11:22:55 följande:
    mellanD: Jag tror inte att du behöver oroa dig för "stackaren". På sikt kommer du nog att känna lika starkt för båda barnen, även om det inte känn så nu. Svårt att jämföra en vul-bild med ett livs levande barn som du levt med i över 2 år. Kram

Vi har funderat på att vara hemma en del samtidigt med nya barnet i höst. Även i vår kommer det nog att bli så - först pappadagarna och sen lite extra dagar, sen är det snart sommar. Mannen har 8 veckors sommarlov som lärare.
    Härligt! Då blir det mkt familjetid!  
  • mellanD

Härligt att ni har kommit till beslut Finess! Jag förstår att det känns nervöst, men vi kan inte annat än att hoppas på det bästa! Jobbigt med illamåendet... kram på dig vännen!

FruZ och Krus, så mysigt att vara hemma tillsammans i början! Jag är jättekluven till hur vi ska göra faktiskt. Vi var hemma i 2 år med min pojke, och vi vill vara hemma länge med 2:an också, men om båda är hemma så går ju dagarna rätt så snabbt iväg, och risken är att vi inte kan vara hemma lika länge. Vi har rätt så många dagar sparade från lillen, men de har vi tänkt ha till sommaren och andra ledigheter. Svårt det där! Jag tror också jättemkt på det här att vara hemma tillsammans som ni säger! 

MB: vad mysigt! när är er lill-knatte beräknad? 

Bettan: hur är det med dig? Är du ff föräldraledig?  

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts