• Callan

Efter upprepade mf-forts

mellanD skrev 2012-02-10 17:30:37 följande:
    Hej finisar, igår gjorde jag mitt 4:e vul, och det såg bra ut! Nu är jag i vecka 10+, så det känns skönt! Jag blev glad, även om man ju såklart börjar oroa sig direkt igen dagen efter!  Jag har lite svårt att ta till mig graviditeten dock, jag vet inte varför, det känns så himla overkligt allting bara. Jag hoppas att det inte är ett dåligt tecken. Men lilleE så hade embryot och senare fostret ett namn (knatten), och jag "pratade" liksom med den i mitt huvud. Nu gör jag inget sånt.    Nu blev detta lite ego, förlåt! Måste springa vidare! kram kram på er 

Härligt med bra vul! Känner alltför väl igen känslan av att inte knyta an Hade svårt att knyta an till A. Så blev det lite halvdramatiskt med förlossningen och snitt osv, sen fick jag ligga på uppvak utan honom och en bm hade koppar honom ( varför kom de inte bara till mig? Jag ville ju amma!) Så låg jag där med en bebis som jag inte vågat hoppas på varken under grav eller fl och kunde ju inte vara säker på att det ens var rätt!!! ( ja, ni vet hur man är efter fl ) Det tog ett bra tag innan jag kände samma intensiva känslor som med E. 3 mån har jag ngt minne av att då började det lossna. Kände mig aldrig deppig eller att jag behövde hjälp, bara mycket mer avvaktande och mindre naiv efter vad man gått igenom... Men så småningom kommer det
  • Callan

Finessan: Å vad jag inte är avundsjuk på dig och dina beslut...
    Jag valde ju bort alla tester för att jag skulle aldrig klarat av att ta bort ett barn (Om det inte var så att det inte var levnadsdugligt såklart)

Hoppas du kommer fram till ngt, tillsammans med pappan då  

• Callan

Heja Bling! Grattis. Det var banne mig på tiden!

Grattis Bubblan också.

OCh LillaD, nu är du ju bra på väg.
    Håller tummarna för Finessan, tänk på att det är långhelg så du kanske inte får veta innan påsk... 

• Callan

-finess: Jo tack, det är fullt upp att vara student och ha familj, men med bra planering funkar det riktigt bra faktiskt
    Och nu är ju snart 1/3 år slut! Tiden går fort! (Särskilt som nygravid, eller hur?

• Callan

Finessan: Tänkte på dig massor idag på fm, håller alla tummarna!

• Callan

Finessan: Å vad skönt!
    Nu är det bara att ligga på soffan och äta påskgodis då  

• Callan

Lilleskuttan: Grattis!
    För mig kollade de med både Vul och Ul i v13 så jag tror absolut det var för tidigt att se ngt. Jobbig väntan till imorgon, håller tummarna!

• Callan
    Lilleskuttan skrev 2012-04-12 19:22:58 följande:

Fick se ett tickande hjärta :)  Såååå skönt!!

Weeeee! Underbart!
  • Callan
    Lilleskuttan skrev 2012-04-22 14:15:38 följande:

Härligt finessan!
    Då börjar det närma sig då krusbär..Spännande

Snart är det dags för mig att trappa ner och sluta med prednisolonet och progesteronet. Efter vi fick M så skrev jag upp när och hur jag skulle sluta ifa det skulle bli en till :) men inte hittar jag det nu så klart.. :(

Hur och när har ni andra som tagit dessa slutat?
    Minns att det var nån gång vid v 12+4,5 men jag är inte helt hundra...
    Ska även trappa ner trombylen till en om dagen i stället för 2.
    Cia : När slutade du med 2 t?

Jag tordes inte sluta
    Slutade med prog när jag sett att moderkakan tagit över, sedan körde jag med 2T till v36 eller nåt...  På eget bevåg.
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts