Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Efter upprepade mf-forts

Jo, försöker tänka så. Att vården är bättre när de väl är födda, men blir ändå skraj (speciellt efter alla dåliga erfarenheter av svensk vård). Lät på läkaren idag som om det med all sannolikhet bli op, men antar att plastikkirurgen har sista ordet. Ställer in mig på op i varje fall, så blir det kanske inte lika jobbigt sen.

Sorgen är inte svart, den är randig. BettanMansion: där den mörkaste sorgen blandas med den största lyckan.
  • BettanB

Krus: Ingen aning, det är också himla jobbigt. Vet ju inte vad som händer härnäst och när. Usch och fy vad stressad jag blir.

Cia: Jo,de ÄR ju hemskt duktiga; försöker nöta in det i huvudet, men ändå.. Ska försöka tänka positivt.

Sorgen är inte svart, den är randig. BettanMansion: där den mörkaste sorgen blandas med den största lyckan.
  • BettanB

Jenna: Beklagar verkligen. Kolla gärna in i vår "modertråd", där tror jag att du kan få ännu bättre hjälp och stöd av andra i samma situation som du.
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html

Tror de allra flesta av oss som lyckats till slut har gjort det tack vare någon form av behandling (finns länk till vår behandlingslista i modertråden).

I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB

Är så dålig på att skriva numera; fullt upp med lilleman som är ledsen mest hela tiden. Nu vet vi att det blir op av huvudet i sommar; känns fruktansvärt obehagligt och skrämmande.

För koliken testar vi nålar, så förhoppningsvis ser vi stor skillnad redan imorgon eftermiddag efter nål nummer 3.

• BettanB

Om jag får fortsätta att vara lite ego:
    Igår fick vi åka in till barnakuten i panik efter att A drabbats av andningsstopp (blev tom blå om munnen och kritvit över hela kroppen), kramper och sänkt medvetenhetsgrad (okontaktbar). Jag blev så klart vettskrämd och 1177 sa åt oss att åka till akuten på stört; väl där haffade jag en stackars barnsköterska så han blev tvungen att släppa vad han höll på med och hjälpa oss. istället. Underbar kille!
    Hur som helst; vi blev kvar några timmar och de kollade andning, puls, blodsocker etc etc, men då var älsklingen tillbaks igen och man hittade inget. Efter några timmar fick vi åka hem igen och nu mår han bra som tur är (förutom magen då alltså).

Jag är rädd att det kan vara epilepsi eller liknande och läkaren skulle kolla upp om det kunde ha med skallformen att göra (men det var tydligen osannolikt) och ringa mig idag.

Bt, jag läser alltid allas kommentarer och kommer återkomma till att kommentera och vara lite mer social, så snart livet blir lite lättare. Hoppas ni ursäktar så länge... *kram*

• BettanB

Ja, skrämmande som bara den. Ett tag var jag nästan GLAD att höra  honom skrika för då andas han i varje fall.. Men nu har jag tröttnat på skriken igen. Akupunkturen har fortfarande inte verkat och inatt sov vi knappt alls. Bryter snart ihop av sömnbristen. Hoppas det blir bättre efter dagens nål..

Cia: Nope, ingen feber. Jättemystiskt kan jag tycka. Får se om jag kan få NÅGON läkare att reagera och gå vidare...

• BettanB

LillaD: Tror magen är bättre igen (den VAR helt klart bätre direkt efter akupunkturen, men nu är han tokförkyld så jag vet inte vad som är vad längre). Inget nytt angående andningsstoppet, men det har inte hänt igen i varje fall *ta-i-trä*
    Hur blir ditt nästa försök; har du hjälp av dr LM igen?

Idun: Tack!
    Nope, inget andningslarm; har inte känts rätt för oss. Skulle inte lita på det tror jag.. Jobbigt med op ja; den är lite medelstor typ.. De sågar upp skallbenet i den fog som vuxit igen och sen opererar de in fjädrar som håller i sär plattorna; fjädrarna tas sen ut efter typ 6 månader.

• BettanB

Idun: nej, vi ser verkligen inte fram emot det alls. Tycker vi blivit prövade så det räcker nu faktiskt.

Krus: Lilleman är inne på fjärde veckan med förkylning nu. Passade på att få honom kollad av läkare när jag var på bvc idag och det är verkligen "bara" virus som ställer til det för den lille. (Som förresten är väldigt stor.. Han har vuxit från tre kurvor under medel till två kurvor ÖVER medel i vikt. )

Hur är det med alla er andra?

• BettanB

Cia: Har nog också grädde i brösten. Och så är det nog en "catch up" effekt som sagt.
    Fy, vad tråkigt att tvingas iväg på något man inte vill. Det hade jag inte heller gillat. Men skolbänken är kanske inte så dum, om ekonomin tillåter.

• BettanB

LillaD: Förlåt, men jag måste ju bara få skratta åt din beskrivning. hihihi.....
    Men ASA går förresten bra att ta; man skall vara försiktig med att ta mer än 100mg bara (fast det finns ju de som får så mkt ordinerat oxå så klart).  Man brukar säga att man skall ta ca 1/3 för att det skall motsvara en trombyl.

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts