• FruZzz

Efter upprepade mf-forts

Finess; tänker på er och håller tummarna imorrn och den kommande veckan!

Krusbär; oj, låter jobbigt att flytta i v 37, men förstås bra att ha det gjort... Jag kan inte ens gå upp för vår källartrappa utan att få en massa sammandragningar.

Glad påsk på er!

• FruZzz

EMND: kul att se dig! Förstår funderingarna kring flera barn. Jag får ju samma behandling som förra gången, Innohep, och som BM idag sa så verkar det ju fungera. Skulle ha svårt att försöka mig på en graviditet utan det. Men så sägs det ju att förutsättningarna kan ändras när man fått ett barn, så är det för svårt att få behandling kanske det är värt att försöka ändå...

Undrar oxå hur det går för Finessan?!

Och hur är det med mellanD? Krusbär?

Själv börjar jag tröttna på att vara gravid, men den här bebben verkar vilja stanna. N kom ju en vecka för tidigt (vilket skulle vara imorgon!!!), men idag är jag rätt förkyld och hängig så det kanske är bra om den väntar lite till... Bara inte tre veckor till! I så fall kommer jag förlora tävlingen mot min man, mitt mål är att inte väga mer än han, hans att väga mindre än jag Skrattande skiljer nog bara ett kilo nu... Hu, jag bävar för att ställa mig på vågen efter förlossningen, men längtar efter att få börja motionera bort fläsket!

• FruZzz

Hahaha! Duvorna!!!

Jo, vi pratar mycket om bebisen här hemma, men det är klart att min treåring (så stor!) inte kan fatta vad det innebär. JAG fattar ju inte heller... Men spännande är det att få se hur hon reagerar. Hon är en bestämd liten dam, med känslorna på utsidan så småsyskonet kommer nog få utstå en del...

• FruZzz

Grattis Lilleskuttan! Håller tummarna för imorrn, så himla klantigt att de bokade fel och att de sen inte kunde nödlösa det (jag tycker att de borde fixat till det idag.)!

• FruZzz

Jaa, hejja Lilleskuttans pyre! Har du någon behandling den här gången? Minns inte vad du haft...

PS. Jag spöade just maken i pingis, 21-12! Jag som knappt kan röra mig annars lever upp när en boll kommer studsande! Men det bästa av allt är att jag blir så pigg och glad. OJ vad jag längtar efter att komma igång igen efter den här graviditeten.

• FruZzz

Åååh! Underbart Finessan!

Jag hör till dem som absolut tror (och vill tro) att man är pojkmamma ungefär så som man är flickmamma, så det kommer du ju klara alldeles utmärkt!

Efter en titt på väderleksprognosen tror jag att jag ska vänta ett par dagar innan jag föder barn... En solig vårhelg i trädgården vore ju inte så dumt. Men å andra sidan är ju barnvaktsproblemet mer lättlöst på helgen. Nåväl, är väl ändå inte jag som bestämmer när det ska bli? Sista dagarna har jag en läbbig overklighetskänsla, vaddå, är det en bebis i min mage?

• FruZzz

Snöstorm? Här i Linköping är det väder för trädgårdsliv, pappan högtryckstvättar uterumstaket, jag läser och jäser och treåringen leker i sandlådan...

• FruZzz

Hej Krusbär! Vad spännande att det känns på g!
    Här har det känts en massa väldigt länge, sedan v 30 fixerad, mensvärk till och från, sammandragningar hela tiden, men nån unge har jag inte sett röken av. Så nu tror jag ingenting längre, tänk om det blir en majbebis!!!

• FruZzz

Jag har haft Innohep 4500 IE från konstaterad graviditet (v 4+) till 38+0. Dvs samma som förra gången fast då hade jag fram till 40+0. Hann dock bara till 38+5, sen gick vattnet och dottern föddes 39+0. Så för min del känns det nu som om jag redan gått över tiden (39+4 idag)... Har tid hos BM igen på 40+5 och då både bokas överburenhetskontroll veckan efter och så försöker man hinnsvepa (de håller tydligen på att undersöka om man på så sätt kan minska antalet igångsättningar). Får väl hoppas att det lyckas om jag nu får vänta så länge. Tyvärr har min braiga BM just flyttat till Göteborg, men jag får väl hoppas att den pensionerade tanten jag går till sista gångerna vågar ta i ordentligt när hon hinnsveper! (min förra BM frågade mig på 37+0 om jag ville att hon skulle hinnsvepa när jag bad henne känna om nåt händer där inne, det ville jag dock ej då, var min första lediga dag från jobbet och jag ville hinna vila lite, dessutom nådde hon ändå inte för tappen var så bakåtvinklad fortfarande).
    Men hua, jag hoppas det här pyret vill komma ut tidigare än om en vecka...

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts