Hej flickor!
Har varit bortrest under helgen. Skönt att komma bort lite...
Det går bra, hittills. Risken för missfall är inte över än, även om den minskar för varje dag som går. De flesta mf inträffar inom en vecka efter provet, helt borta är risken först efter två veckor.
Jag väntar, självklart, och undrar när resultatet kommer. Blir det ett telefonsamtal så tror jag att det kommer den här veckan. Har jag tur och får ett brev så hoppas jag på den här veckan, men långhelgen kan ställa till det lite. Jag känner mig nervös, men lugn.
EMND, jag skulle aldrig orka göra allt som jag gjorde sist igen. Jag tar mina sprutor och äter min Trombyl, det är det. Fragminet har jag dessutom en mycket lägre dos på än vad jag hade sist beroende på att min läkare, Dr B, gick i pension och jag skulle aldrig kunna hitta någon som skrev ut samma dos igen. Den var skyhög. Tänkte att det får bära eller brista och hittills har det burit. Jag höll ju på med akupunktur innan lilla V, käkade örter, ångkokta duvor (de satans äckliga duvorna) osv, men inget av det nu. Just det, struntade i Progesteronet efter äl också. Tog två dagar och tröttnade sen på kletet och började efter plus igen, men slutade tidigare än vad Dr B ordinerade. Jag är inte heller lika försiktig som med lilla V, men då har inte heller samma skräck för missfall infunnit sig. En stor skillnad där.
Jag hade även satt en gräns för hur mycket nästa barn var "värt". 1-2 missfall till hade jag kunnat gå gå med på, men inte fler. Vårt barngörande skulle även upphöra efter 6 månaders försök, längre än så kände jag att jag inte orkade med. Skulle något nu gå galet med det här barnet så blir det inga fler försök. Jag gör inte detta igen. Då lever jag vidare som mamma till världens bästa lilla V, med vetskapen om att vi i alla fall försökte, men att det inte gick.
FruZ, vad nära det är nu! Spännande. Det där med vikten är inte kul. Hoppas jag slipper kortisonet den här graven då det ställde till det rejält sist. Det blir ju ganska så snabba resultat efter förlossningen. Det är tur det.
Kram på er!