Efter upprepade mf-forts
Krus: Härligt med förtroendeingivande läkare!
Finesss: har du och maken blivit klokare?
Bettan: hur går det för er där hemma? Är du fortfarande föräldraledig?
BB, vilka nyheter! Grattis till bröllopet, och till att lillen har fyllt ett redan! Jäklar vad tiden går...
Men tråkigt såklart med depressionen, det är många gamla mf-trådare som har drabbats av det efter att ha fått sitt barn, och jag vet flera som knaprat ssri i omgångar... (Nu kom jag att tänka på Idun78, undrar om du läser här än?)
Jag förstår att det är jobbigt med tröttheten också (det är inte sköldkörteln som spökar, förutom depp?). Jag hoppas att du får bra stöd i det du företar dig. Jag upplevde det som jättejobbigt att börja försöka igen, och sen tog det ju ett år innan jag blev gravid, vilket fick alla gamla känslor att komma tillbaka. Men det där är ju individuellt såklart.
Egentligen tycker jag att det är helt abnormt att "tro" att man ska kunna gå igenom flera års kämpande med upprepade missfall, och sen få sitt barn och gå vidare som om ingenting har hänt... Men ändå är det så vården ser på vår situation. Min barnmorska pratade mkt om det där, hon arbetar på en IVF-klinik (där jag går också), och hon oroade sig ofta för hur de blivande mammorna skulle må efter förlossningen, men hon har ju ingen uppföljning och inga resurser att ta till.
Kram på dig!
Oj, är det redan det FruZzz!
Härligt! Hur mår du nu?
Hej på er!
Grattis bubblan till er lilla flicka! (jag har inte "träffat" dig tidigare, men det är alltid roligt med mirakelbebisar!
)
Jo, jag var på RUL i torsdags. Det gick bra tror jag, det såg bra ut i alla fall, så det var skönt. Har ff dåligt samvete dock. Dessutom äter jag helt onyttigt och tar inte hand om mig själv alls. När jag var gravid med Elis så åt jag bara ekologiskt och nyttigt, ingen tvål eller schampoo med parabener osv osv. Nu har jag helt havererat. Ska skärpa mig!
När är ditt FVP finesssan? Jag håller tummarna för dig!
FruZzz: usch det låter tufft! När kommer du att sluta jobba? Krusbär, du är väl i ungefär samma vecka? Hur har du det?
kramar på er andra också!
Hej och tack för alla grattis!
Så fantastiskt roligt för Bling, måste genast in och gratta, klart att vi ska locka hit henne och Vera!
Lycka, tack för pepp! jag hoppas att det blir så för mig också! Sist blev det akutsnitt och jag träffade Elis typ 12 timmar efter att han var född. Det känns konstigt att tänka att det skulle kunna vara annorlunda nästa gång (om allt går väl). Men det är nog att det är så mkt i vardagen att jag inte hinner stanna upp och reflektera!
Kul med flytt Krusbär! Bor ni kvar i samma stad, el har ni flyttat långväga?
Finesssan, jag förstår att du är nervös, vi kan inte annat än att hålla tummarna och hoppas på det bästa!
Härligt att det gick bra Finesssan, håller tummarna nu för dig!
EMND: Kul att se dig! Klart att du vågar hoppas på en volley, man vet aldrig!
Allt ok Finesssan? Känns det lite bättre nu?
EMND: Min Elis satt också sent, 8 månader tror jag att han var... Jag minns detta rätt så väl eftersom vi inte bytte till sittvagn innan dess. Han har varit sen med all grovmotorik, han gick sent också, kröp sent osv. Å andra sidan är han väldigt tidig med språket, nu vid 2 1/2 pratar han helt obehindrat och kan läsa kortare ord och skriva sitt namn. Såna är de kidsen! Sena med vissa saker - och tidiga med andra. BVC har bra koll, och de var väldigt lugnande när jag var orolig över Elis!
(Tänderna fick han också jättesent, han fick alla sina tänder samtidigt vid typ 10-12 månaders ålder, jättemärkligt).
En annan sak: Det tog ett år för mig att bli gravid med tvåan. Jag tänkte göra IVF om det inte gick, men skulle nog inte låta mig själv gå ner i "träsket" igen, med tanke på att man har ett barn som man måste tänka på - jag vill ju vara en glad (om än en ngt stressad och lite otålig mamma
)
Finess: Jag hade glömt duvorna!!
Jäklar vad man höll på, jag gick också på (hutlöst dyr) akupunktur och tog alla möjliga piller och gjorde en hel rad koständringar.
FruZ: Härligt, nu närmar det sig! Hur tar storasyster det hela? Har ni pratat mkt om det hemma?
Krusbär: börjar ni komma i ordning vännen?
Grattis Lilleskuttan!!
Härligt Lilleskuttan!
och heja FruZzz!!
Grattis finesssan!!! Idel glada besked i tråden den här veckan, så himla kul!

Tjohoo! Stort grattis till er båda två, så himla roligt!
1000 kramar!
Härligt krus att förlossningen gick över förväntan.
Hoppas ni alla hade en trevlig valborg.
Jag fick en jätte STOR störtblödning i går kväll när jag reste mig från soffan. Har nog aldrig sett så mycket blod. Så jag fick tillbringa natten på gynakuten:) men som tur var så lever bebisen :)
Trodde aldrig det efter allt som kom ut. Men ibland ska man väl ha tur också.
Vi hade inte berätta för några att jag är gravid, men då vi behövde barnvakt till m så var vi ju tvugna att tala om varför jag skulle till sjukhuset kl 22 på kvällen...
Grattis MB till sonen, hurra hurra hurra!!
Jag har inte varit inne i tråden och läst, och helt missat denna glada nyhet!
Håller tummarna för att allt är bra med lillens huvud, jag förstår att det känns jobbigt!
Hej på er, vill bara i all hast tipsa om Klara Zimmermans (från Mia & Klara) sommarprogram på p1 igår. Det handlade om ofrivillig barnlöshet och är helt fantastiskt bra tycker jag (sitter och lyssnar nu, har inte lyssnat klart).
Hej på er, saker har inte alls gått som beräknat här. Vid tillväxtultraljudet i v. 34 upptäckte vi att vårt barn hade vatten i lungsäcken, och en vecka senare hade det spridit sig till båda lungsäckar och buken. Den 24 juli föddes därför vår pojke med planerat snitt, och vi har legat på neo-intensiven sedan dess.
Vår lille skatt ligger med ett drän som tömmer vänster lungsäck på vätska (lymfvätska) kontinuerligt, ca 400 ml/dygn. Chylothorax är en väldigt ovanlig åkomma som ett på 15000 barn föds med, och det finns ingen behandling. Förhoppningen är att detta ska gå över av sig själv, men det kan ta månader. Just nu lever jag lite i en mardröm, även om jag börjat landa lite. På tisdag fyller lillskatt 4 veckor, så det är väl på tiden...
Förlåt ego-inlägget, ville bara kort berätta, jag läser igenom tråden mer när jag orkar. 1000 kramar till er alla.
Hej fina ni, så glad jag blir över att ni tänker på mig! Med mig är det OK, det blev sex veckors intensivvård för oss i samband med lillens födelse, och ytterligare ett par veckor på en vanlig avdelning innan vi fick komma hem. Under vintern har vi varit på täta kontroller, och nu börjar läget stabiliseras. Jag ska försöka samla ihop mig och berätta lite mer. Nu den 17:e ska vi till en barnkardiolog för att kolla hjärtat, eftersom de har konstaterat ett läckage på ngn klaff (vet inte vilken dock). Det känns såklart jobbigt, och innan dess så har jag svårt att samla tankarna kring vad som har hänt känner jag. Ska läsa ikapp lite i tråden då också. 1000 kramar till er alla