Efter upprepade mf-forts
Stort stort grattis även till fruZ! ![]()
Stort stort grattis även till fruZ! ![]()
Lilleskuttan; Usch så läskigt. Skönt att allt såg bra ut.
MB: Grattis till sonen!!!
vad härligt att han är här!
Min pojk är opererad för kraniosynostos. Finns en toppentråd här på fl där man kan få svar på allt o lite till vad gäller det. Sök på kraniosynostos så borde den dyka upp. Beklagar verkligen om det är så att ni också råkade ut för det; jobbig operation, men det blir SÅ bra. Hoppas på falskt alarm!
Åt du förresten extra folsyra och/eller pred med honom?
*vinkar* till alla!
Lilleskuttan: vet inte hur det är med pred., men har oroat mig lite för det... För mkt folsyra skall dock vara en känd orsak tydligen. Kommer inte ta folacin om det blir ngn nästa gång.
*vinkar*
Underbart med lyckat rul, Lilleskuttan! ![]()
MellanD: STORT grattis till sonen. Fy, så ruskigt jobbigt ni fått det igen. Hoppas Lilleman mår bättre snart så ni får komma hem. *kram*
Finess: stort stort grattis till sonen. Härligt!
MellanD: hur går det för er?
Vi försöker för fullt o har så gjort sen äl o mens kom tillbaka i december. Ammar dock fortfarande o undrar om det kan påverka trots att jag har äl. Nån med koll?
Irma: skickar en stor varm kram här med. *KRAM*
Älvan: fast äl har jag haft sen december förra året (sonen är strax över 20mån nu). Har koll både via stickor o tempning.
Lilleskuttan: hoppas du slipper gå över o att du får en drömförlossning.
Frågar här oxå: tror ni att det är farligt att ta innohep som gått ut i juli? Fick plus för ungefär en vecka sen o lyckas inte jaga tag på någon läkare som kan hjälpa oss. Dr LM är inget alternativ den här gången.
Angående amning så ammade jag sonen tills för någon dag sedan, då sa han plötsligen stopp (blir 2 i februari). Lite sorgesamt, men känns rätt ok ändå. Skönt att det funkar så här länge o att han själv fick bestämma.
Tack.
Nä, jag vågar mig på att ta sprutorna tror jag. Iaf tills jag hittar ngn som kan skriva nytt recept. ![]()
Ma igen.
Jävla skitsjukvård som vägrat hjälpa oss.
Och jag börjar sakna Lilla D väldigt mycket nu.. Hoho?
Tack.
EMND: Nej, bara innohep, ASA o vitaminer denna gång. Började försent med sprutorna oxå, vågade först inte ta dem eftersom de var utgågna.
Mår så där. Är mest ARG o väldigt besviken. Får nu äntligen remiss till dr MH (Irmas läkare) o hoppas få bättre hjälp nästa gång. *ta-i-trä*
Har samma farhågor som du inför en tvåa, men tror att det är väldigt normalt.
Förresten; har ni läst vad dr LM skrivit om mf på 1177? Är väldigt besviken på honom o tänker nog Maila en rad o fråga hur han tänkte.
Tack.
EMND: Nej, bara innohep, ASA o vitaminer denna gång. Började försent med sprutorna oxå, vågade först inte ta dem eftersom de var utgågna.
Mår så där. Är mest ARG o väldigt besviken. Får nu äntligen remiss till dr MH (Irmas läkare) o hoppas få bättre hjälp nästa gång. *ta-i-trä*
Har samma farhågor som du inför en tvåa, men tror att det är väldigt normalt.
Förresten; har ni läst vad dr LM skrivit om mf på 1177? Är väldigt besviken på honom o tänker nog Maila en rad o fråga hur han tänkte.
Jag är i krokarna, men är inte så aktiv på FL längre. Vi har försökt med en tvåa i ca 2 år nu (sen mensen kom tillbaks efter sonen), men har inte kommit längre än till 2 mf (v.8 och v.6 tror jag), 1 x och tre kemiska graviditeter... Det ska f*n inte vara lätt....
Hur går det för alla andra?
Shit, hade missat att det kommit nya inlägg i tråden!
FruZ: Hur har det gått för dig?
Har precis fått plus igen; är bara i v. 4+4 typ, så det är tdigt. Har försökt nå min läkare, men fick beskedet att hon slutat jobba helt nu.
Bad dem lägga lapp till en annan läkare som jag vet är vettig (Dr A.H), men hon har inte ringt tillbaks (tredje dagen jag sitter klistrad vid telefon och knappt kan jobba).
Har lite medicin kvar, men pred börjar sina och har inga trombyl (kör med albyl minor ist just nu). Vill dels ha kontakt asap för recept, men även för att veta om jag får någon hjälp den här gången.. Med min vanliga tur så får jag säkert inte det nu när dr MH är borta..
F*n att det skall vara så jäkla svårt.
![]()
mojutten: Grattis till plus. Bra med behandling från ÄL, men bättre sent än aldrig!! Kör på!
FruZz: Läskigt med blödning, men skönt med bra bemötande på mvc. Och härligt att du kommit förbi magiska vecka 12! ![]()