• lingonblad

Illamående på eftermiddag och kväll

De flesta brukar ju prata om morgonillamående, men än så länge är det inte mer än att jag har lite svårt att äta frukost, men på eftermiddan och fram till kvällen mår jag ganska illa. Kommer inte ihåg att det var så här tidigare grav.

Är det någon fler som mår mer illa på eftermiddan och kvällen än på morgonen?

• Svar på tråden Illamående på eftermiddag och kväll
  • 080802

Japp. Jag mår jätteilla på eftermiddag och kväll. Kan inte minnas att det var så förra gången.
    ?

• Premismamma

Förra gången jag var gravid hade jag ständigt hinken med mig. Illamående från morgon till kväll.

Fick lergigan och primperan. Testade även seaband som man sätter runt handlederna. Postafen är en variant men det funkade inte på mig.

Ni väntar jag bara in illamåendet, men får jag välja så är jag ju ständigt trött i stället för att kräkas hela tiden

• Teskedsmamman

Jag mådde illa dygnet runt i 3 graviditeter... den här gången har jag mest mått illa på morgonen faktiskt... morgonillamående är ett totalt missvisande namn

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • Pia02

Jag mår oftast bra hela dagen till kvällsingen börjar. Tror att det beror på att man är trött efter att ha varit igång en hel dag och då blir illamåendet värre..

• EvaTora

Jag har i mina andra två graviditeter och även i denna tredje mått illa from lunch till kvällning. På morgonen mår jag allra bäst. Denna gång äter jag dock den underbara tabletten postafen vilket gjort mitt liv mycket enklare! Däremot tar den inte bort mina äckelkänslor och känsliga luktsinne men det kan jag leva med. Bara jag slipper illamåendet!!!

• Cherkan
    EvaTora skrev 2010-03-18 16:01:23 följande:
    Jag har i mina andra två graviditeter och även i denna tredje mått illa from lunch till kvällning. På morgonen mår jag allra bäst. Denna gång äter jag dock den underbara tabletten postafen vilket gjort mitt liv mycket enklare! Däremot tar den inte bort mina äckelkänslor och känsliga luktsinne men det kan jag leva med. Bara jag slipper illamåendet!!!
    Hej tjejer! Ni som mått dåligt innan, vad fick ni för kön? Bara nyfiken på om skrönan stämmer....
  • Hanna1987

Hej.

Jag mådde illa i början av min graviditet och det var också på em/kvällen.. "Sea-band" hjälpte mig, funkade utmärkt.. Men det är väl olika för alla antar jag..
    Har inte heller kunnat äta ngn vidare frukost men det har kommit nu de senaste veckorna och har inte mått illa på ett bra tag nu, så de känns skönt :)
    Hoppas de går över för dig med snart!
    Lycka till!
  • EvaTora

Jag fick pojkar båda gångerna!

• ladyshady

Jag mår illa från jag vaknar tills jag somnar..... Väldigt jobbigt.
    Klarar inte av varm mat förutom pasta som är ljummen.
    Detta är min tredje och detta illamående slår de andra två barnens graviditeters illamående. Detta känns enbart jobbigt, men jag hoppas att denna graviditet går bra och att den lill* kommer ut frisk och så.

Elin 040907 Malin 070809 BF 101109
  • ladyshady

De andra med lindrugare illamående var flickor så jag är bra nyfiken på vad denna lill* är för något.
    Postafen hjälper inte på detta illamående som det gjort på de förra barnen.

Elin 040907 Malin 070809 BF 101109
Svar på tråden Illamående på eftermiddag och kväll