Inlägg från: Bradbury |Visa alla inlägg
  • Bradbury

Jag blev våldtagen i analen av min pojkvän, tror jag?

Det är bara du själv, TS, som kan bestämma hur du vill göra... Hur det som hänt känns för DIG, om du är beredd att "förlåta" eller inte... 

• Bradbury
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-18 12:07:41 följande:
    Det stämmer nog det du skriver... att han går igång på att "förgripa sig på mig på skoj". Han har tidigare sagt att han ibland tänker på att våldta mig i analen när han blir arg på mig. Men han har ju aldrig försökt tidigare o han är förövrigt ingen som agerar ut sina känslor så mycket när han är arg. Han har aldrig kommit nära mig när han är arg, aldrig försökt skada mig. Men jag tror att han tycker det är sexigt om kvinnan är ungerlägsen (han är ganska underlägsen förövrigt) när man har sex. O jag kan också tycka det känns skönast om mannen har övertaget när man har sex (han tar kommandot, han är överst osv.) Men detta som hände idag känns såklart inte okej.... jag har ont. Min automatiska reaktion direkt efteråt sade en hel del... jag kände mig verkligen rädd... jag skakade i hela kroppen o jag slog honom.
    Usch... Tycker att bilden som framkommer av din pojkvän bara blir mer och mer obehaglig. Som du berättar det känns det ju som att han kan "flippa" när som helst. Brukar inte ge råd åt endera håll men här tycker jag att det är solklart att du ska LÄMNA. Och det NU. 
  • Bradbury
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-18 12:15:02 följande:
    Jag vet.... jag måste verkligen tänka över detta. Jag behöver lång tid. En vän är på väg hit nu... vi ska prata om detta. Jag skäms så.... o hon kommer få så dålig bild av honom. Om detta var min lillasyster så skulle jag tvinga henne att lämna honom. Men det är så annorlunda när man själv är i situationen.
    Berätta ALLT för din vän. Allt han sagt om att han drömmer om att våldta dig etc. Första steget är att vara ärlig och betrakta situationen sådan som den är. Lycka till vännen, tänker på dig. 
  • Bradbury
    Anonym skrev 2010-03-19 17:00:45 följande:
    Men ger er nu!   detta har ju gått för långt!  ts, vet du inget om sex el?  folk säger ditten o datten o du verkar helt frågande!   din kille gick för långt ja! MEN nån våldtäkt är det inte!  att du sitter o  säger att du kaaaaaaaaanske ska anmäla honom om ett år pga detta är ju sjukt!    för det är inget våldtäkt!  o ska du förstöra livet för han pga detta?? Ni verkar inte ha en mogen o seriös kommmunikation mellan er iaf för då vet man vad den andre tycker o tänker o hur den resonerar o varför....  o ni två bor ihop???  
    IDIOT. 
    Hur FAAN kan du ens med att skriva detta inlägg?!?!
    Vem är du att bedöma vad som är våldtäkt och inte? 
    Du borde SKÄMMAS!
  • Bradbury

Alltså jag har aldrig SETT PÅ MAKEN!

Jag vill bara spyyyyyyyy när jag läser den här tråden. 
    Fega Anonyma SVIN är vad ni är. Alla ni som säger att "men sluta överdriva nu det är väl inte våldtäkt" "Han kunde ju inte kontrollera sig" Bla bla bla
    Alltså jag tror faktiskt knappt att det är sant! Trodde verkligen vi hade kommit längre än så här beträffande kvinnofridsfrågor. Ni är små, fega och SJUKA. 
  • Bradbury
    Anonym (Nej) skrev 2010-03-19 20:08:10 följande:
    Om man ska tro alla som skriver att detta är ett solklart fall av våldtäkt, så fine. Jag tror er att det är det rent juridiskt. Dock måste man väl få ha synpunkter på lagen eller huruvida man ska anmäla eller inte i alla fall. Jag tycker att han gjort fel på alla sätt men förtjänar han att sitta i fängelse för det? De hade ju sex och var mitt uppe i någonting där han gjorde ngt som inte var ok, han gick för långt. Men polisanmäla? Jag tycker att man ska akta sig noga innan man förstör en annan människas liv på det sättet. Hade det varit min sambo som plötsligt gjorde som TS kille så skulle jag bli heligt förbannad och på andra sätt se till att han aldrig gjorde så igen men att anmäla honom till polisen, nej verkligen inte! Det finns nog fler exempel på olagligheter han skulle kunna ägna sig åt utan att jag skulle anmäla honom i första taget. Men TS vet ju bäst själv vem han är och hur han varit och vad hon behöver göra med detta. Sen är det så jävla dåligt och lågt att kalla människor som har andra uppfattningar än majoriteten här för diverse elakheter och kränkningar. Så jäkla barnsligt och lågt. Är inte forumet till för att man ska diskutera olika synpunkter och respektera varandra för det? Så typiskt familjeliv. Man bara får inte tycka vissa saker för då är man tamme fan helt jäkla utvecklingsstörd.
    "Man bara får inte tycka vissa saker för då är man tamme fan helt jäkla utvecklingsstörd."

JA
  • Bradbury
    Anonym (Nej) skrev 2010-03-19 20:59:32 följande:
    Hannasan: Du är nog utvecklingsstörd själv i så fall.
    Jag tycker faktiskt, på fullaste allvar, att det är något FEL på de som tycker att det som TS kille gjorde mot henne är någonting annat än en våldtäkt. Det är en våldtäkt för att TS känner sig kränkt, rädd och ledsen. Det är också en våldtäkt rent objektivt, om man tittar på LAGEN.  
    Det var inte jag som använde ordet utvecklingsstörd och det är nog egentligen fel (och en skymf mot utvecklingsstörda i allmänhet). Empatistörd är nog rätt ord. För man har, enligt mig, något slags grundläggande fel i sin inre moraliska och känslomässiga kompass om man inte inser detta. Jag står för vad jag tycker och gömmer mig inte bakom ett anonymt alias som så många här inne. Intressant är ju att det i princip bara är de EMPATISTÖRDA som inte vågar framträda med sina rätta alias. 
  • Bradbury
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-19 22:06:24 följande:
    Ni skriver fortfarande om definitionen på våldtäkt osv. Eftersom det är min tråd så skulle jag vilja styra lite.... Tror ni att det skulle kunna gå o förlåta? Bygga upp tilliten igen? Vad ska man tänka på? Vad ska jag som drabbad kunna kräva av min förövare? Jag vill verkligen kunna ha en bra framtid med den här mannen. OM man typ kunde veta 100% att han inte kommer göra det, skulle det ändå gå? Jag menar, är det inte för mycket förstört? Vad kan man i ett förhållande klara av lixom?
    Gumman, det kan bara du avgöra. Bara du kan veta om det är möjligt för dig att känna dig trygg med denna man igen. 
    Hur känner du själv, om jag vänder på frågan: 
    Om du skulle veta till 100% att han aldrig skulle göra om det, skulle du då vilja fortsätta tillsammans med honom?
  • Bradbury
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-21 14:01:43 följande:
    Okej... Jag har bestämt mig nu. Kanske tycks snabbt, men det finns egentligen inget snack om saken. Jag ringde till honom o sa hur jag vill ha det. Han är på väg hit nu för att hämta sina saker o lämna nyckeln o 1600kr för hyran 1mars-20mars (mitt förslag). Det känns som att en anmälan skulle kännas skönt för att få upprättelse. För att visa hur allvarligt det var. Vi har en lag i Sverige o jag litar på den. Om lagen säger att han inte kan straffas så kan han inte det.
    BRA TS! Bra att du ändå lät honom stanna en natt, det gjorde nog att du verkligen kunde känna efter och fatta rätt beslut. det här med duschen och tjatet och hans "Kan vi inte vara vänner" och hans oförstående och ovilja att inse vad han gjort dig bevisar ju att han är, ursäkta, en rutten typ. Du gör helt rätt. 
    Dina inlägg i tråden och ditt sätt att resonera visar på stor klokskap och eftertänksamhet. Du är sannerligen ett föredöme för alla som befunnit/befinner sig i en situation med en våldsam/hotfull/sexistisk partner!
    Att du väljer som du gör innebär att du väljer att bli älskad och respekterad på riktigt! Så fantastiskt!
    Många kramar!
    Hanna
  • Bradbury
    Isanje skrev 2010-03-21 15:11:31 följande:
    Vet du vad. När blev detta TS fel? Fortsätt du tjata om att det inte var en våldtäkt,för vet du vad? jag uppfattar dig som lite smått trög. Då både jag och många andra har tagit fram både lagbalken och annat. Skaffa dig en hobby,du verkar har problem.
    Ja det verkar inte vara någon som helst idé att ens försöka få henne att fatta. Antagligen lever hon själv i en eländig relation och känner sig hotad av att någon som TS bryter sig loss från en våldsam man. 
  • Bradbury

Jag upphör ALDRIG att förvånas... Kan inte FOLK som bara är här inne i tråden för att sänka TS, få henne att känna sig ännu mer nedslagen än hon är, försvara aset som förgripit sig på henne och hävda att det inte är någon idé att anmäla bara dra! Fy FAAN. Antifeminister/antihumanister, oempatiska och fega svin! Jag går sönder inombords av ilska. 

• Bradbury
    FRUGAN:
    "Jag har ingenstans nekat TS hennes upplevelse, jag tyckte bara att hon förstorade saker."

Jaha, så att säga att någon förstorar upp saker är inte EXAKT detsamma som att neka någon en upplevelse? Ser du inte vad du skriver människa?!? 
  • Bradbury
    "Jo, jag ser mycket tydligt vad jag skriver, men läser du vad jag skriver eller läser du det du vill ur mina inlägg?

Att jag tycker att hon förstorar det hela är inte det samma som att säga att hon inte kan eller har rätt att må dåligt över saken."
    Jag hoppas verkligen att du inte beter dig på detta sätt om någon i din omgivning skulle drabbas av någonting hemskt. Att säga att någon förstorar upp är exakt detsamma som att förneka någon en upplevelse. Det är en väldigt vanligt förekommande kommentar. 
    En kvinna blir tagen på rumpan, känner ett stort obehag - hon "förstorar upp" allt, för "det var ju bara på skämt!"
    Ett barn blir klappat och kramat lite för närgånget av en farbror. "Hon förstorar upp skare" "Han vara ju bara lite snäll" "Han var väl lite kramig bara, han var ju full". 
    Det är en FÖRFÄRLIG sak att säga och det sänker en fullständigt och det ÄR exakt samma sak som att säga "Du har fel, du har inte rätt att känna som du gör". DET är vad du har sagt. 
  • Bradbury
    Anonym (frugan) skrev 2010-03-21 16:27:38 följande:
    Då tycker jag att du ska läsa om och läsa rätt.
    Nej, jag tänker inte lägga ner en sekund till på att läsa dina DUMHETER. 
    Tänker från och med nu helt ignorera allt du skriver i tråden. 
    Eftersom du bara spyr ur dig dumheter och elände och verkar vara en person som helt saknar empati. Begråter det faktum att TS har behövt bevittna dina inlägg.
    Hoppas verkligen att ingen i din närhet någonsin drabbas av något liknande. 
  • Bradbury

Oavsett vad man personligen tycker så kan ingen kan döma dig TS, bara du kan fatta dina val. 

Uppmanar dig dock att vara observant och försiktig om du fortsätter tillsammans med denna man.
    Lycka till! 
Svar på tråden Jag blev våldtagen i analen av min pojkvän, tror jag?