Inlägg från: Anonym (embra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (embra)

Jag blev våldtagen i analen av min pojkvän, tror jag?

Han har helt klart gått emot din vilja. Jag är inte insatt i vad lagstiftningen säger, men i mina ögon är det helt klart ett övergrepp, för att inte säga våldtäkt. Du har ju klart och tydligt sagt att du inte ville, både med ord och handling. Det enda du har sagt okej till är doggystile vaginalt, inte till analsex.

Även om det är din pojkvän så skulle jag råda dig att polisanmäla, för att han ska förstå allvaret i det hela. Det kan visserligen skada er relation, men samtidigt tror jag inte att relationen kommer att vara oförändrad om du inte anmäler, du kanske bara går ocmkring och känner dig otrygg och är rädd för att det ska hända igen. Och du förtjänar bättre än så.

• Anonym (embra)
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-18 11:26:55 följande:
    Jag har funderat på att anmäla, den tanken slog mig. Men samtidigt så känns det som att jag förvärrar allting. Han är en skötsam o bra kille förövrigt. Jag tänker att jag kanske bara ska begära pengar för halva hyran o sen be han dra.
    Om du funderar på hur du ska göra, prata med någon (helst proffesionell) innan, visserligen har han gjort fel, men samtidigt vill du antagligen inte göra något förhastat. Du kanske till och med kan få prata med någon på polisstationen innan du gör din anmälan. Bara gå igenom det med en neutral utomstående.

Det tror jag är bra att göra oavsett, och inte bara prata med din pojkvän om det.

Du förvärrar inget genom att gå till polisen, det är han som har förvärrat er relation!

Om du ska be honom dra ska du absolut polisanmäla honom! Som sagt, för att få honom att inse allvaret, samt för att hjälpa eventuella kommande tjejer som kan bli utsatta för samma sak av honom!
  • Anonym (embra)
    Anonym skrev 2010-03-18 11:29:30 följande:
    Jag har liiiite svårt att se det som våldtäkt... Missförstånd ja och en alltför upphetsad kille. Förmodligen var det precis så som du skriver.. Killar har ju en tendens att tappa lite vett och sans i vissa situationer. Hoppas det gick bra för dig trots det som hänt och sätt er ner och prata igenom detta omg! Man kan få stora skador av våldsamt oförberett sex i analen.. Kanske du ska berätta för honom att porrstjärnor etc värmer upp och masserar i 1 h cirka innan de överhuvudtaget tar något alls där för att inte skada sig!!
    Oavsett anledning (hos killen) så är väl påtvingat sex väl ändå våldtäkt? Eller ska hans tankar vara förmildrande omständigheter när tjejen känner sig helt överkörd?
  • Anonym (embra)
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-18 11:32:46 följande:
    Jag känner inte för att prata med honom just nu. Vad ska jag göra? Låta honom komma hit ikväll? Han bor ju här nu. Han har iof kompisar han kan sova hos, men. Han försöker ringa nu, men jag trycker bort honom. Han visste redan innan vad som gälle. O han bröt det. Frågan är om jag ska ge gonom en till chans.....
    Antingen så säger du till honom att han får sova borta en natt (eller fler). Eller så sticker du till någon kompis (kan vara bra att slippa vara ensam, och att ha någon att prata med). Eller så säger du till honom att sova borta och ber en kompis sova hos dig.

Oavsett så ska du inte känna dig tvingad att umgås med honom just nu. Du behöver andrum att bearbeta vad som har hänt och vad du ska göra åt saken. Du är viktigast för dig själv just nu.
  • Anonym (embra)
    Anonym skrev 2010-03-18 11:38:34 följande:
    Jomen tänk såhär då.. Killen och tjejen har väldigt upphetsat halvvåldsamt sex.. Hon slår huvudet i sänggaveln en gång för att hon kastas bakåt av div juckningar,. är han då en kvinnomisshandlare?? det gjorde förmodligen ont ja.. men det var nog inte meningen. Och jag tror inte att det var hans mening att göra illa henne där bak heller. I mina ögon är han okunnig och lite väl upphetsad av tanken med analsex. Rent juridiskt har jag svårt att se detta som en våldtänkt och det skulle förmodligen aldrig gå vidare i domstol. Så vart kommer hon då med att anmäla? Hon förstör en annan människas liv pga en okunnig sugen pojkvän? jag tycker personligen inte att det han gjort står i proportion till det hon funderar på att göra.
    I situationen du beskriver ser jag det som att båda är med på den våldsamma naturen i sexet. Alltså är allt bra så långt. Att hon slår i huvudet är att betrakta som en olycka - det var ju intem eningen. Så länge han inte fortsätter om hon tydligt säger ifrån/drar sig undan/tar sig för huvudet/säger aj så är olyckan ingens fel. Det är en risk de får ta med i beräkningen om de har våldsamt sex så nära sänggaveln.

MEN. Man RÅKAR inte trycka in sin penis i någon annans anal. Framför allt inte när man vet att personen i fråga inte alls vill.

Där ligger skillnaden.
  • Anonym (embra)
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-18 11:41:52 följande:
    Jag kan inte sova hos ngn kompis för jag har en dotter o ingen kan vara barnvakt åt henne just nu. Men jag ska ta tid för mig själv o fundera ut vad jag ska göra. Han får lida.
    Då tycker jag att du ska be honom att sova hos en kompis så att du får tid att tänka. Som sagt, så ska du inte behöva känna dig pressad att umgås med honom just nu.
  • Anonym (embra)
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-18 11:46:22 följande:
    Det börjar göra mer ont i analen nu.... det svider :(
    Om du har möjlighet - gör en läkarundersökning. Om du ska anmäla, så är det bevismaterial, väljer du att inte polisanmäla är ingen skada skedd. Och det kan ju faktiskt vara så att du har blivit fysiskt skadad.
  • Anonym (embra)
    Anonym skrev 2010-03-18 11:46:54 följande:
    Nej, det är inte våldtäkt. Ni hade sex och din sambo var helt i extas för att han tyckte det var så skönt. Han slutade även nästan genast. Tala om för honom - att "aldrig mer" eller så får ni prova med nåt glidmedel - då gör det mindre ont.
    Men vad då "han slutade nästan genast"?!?! Han skulle aldrig ha börjat! Är det okej att bara våldta lite eller?
  • Anonym (embra)
    Anonym skrev 2010-03-18 11:46:54 följande:
    Nej, det är inte våldtäkt. Ni hade sex och din sambo var helt i extas för att han tyckte det var så skönt. Han slutade även nästan genast. Tala om för honom - att "aldrig mer" eller så får ni prova med nåt glidmedel - då gör det mindre ont.
    Och varför ska de använda glidmedel när hon verkligen inte vill ha analsex?
  • Anonym (embra)
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-18 11:52:49 följande:
    Det var det jag funderade på.... NÄR räknas det som våldtäkt? Räcker det med att han bara stoppar in den, eller måste det pågå under ett visst antal minuter? Om han bara stoppar in den o det inte räknas som våldtäkt, räknas det då inte som våldtäktsförsök???
    Oavsett vad rubriceringen skulle vara så tycker jag du ska fokusera på att han har begått ett övergrepp på dig mot din vilja. Att han har stoppat in den skulle jag säga är våldtäkt. Har har ju dessutom gjort flera stötar med den inne.
Svar på tråden Jag blev våldtagen i analen av min pojkvän, tror jag?