Inlägg från: Anonym (intuition) |Visa alla inlägg
  • Anonym (intuition)

Jag blev våldtagen i analen av min pojkvän, tror jag?

Vad du bör göra kan ingen annan än du själv svara på. Du måste göra det som känns rätt och OK för dig. Men i en relation gör man ibland misstag (även om det här absolut INTE är OK att han inte respekterar ditt nej), men frågan är hur stabil er relation är, hur länge ni varit tillsammans och hur pass stark din tillit till honom är.

Jämför med min egen relation då jag själv också har en man som blir väldigt upphetsad under sex och har svårt att behärska sig ibland. Han har dock aldrig kört över min vilja men jag har sett att han ibland varit "frånvarande" av upphetsning och då har det varit svårt att få kontakt med honom. Vi har dock varit tillsammans i snart 8 år och har barn tillsammans. Jag känner min man in och ut och vet att han aldrig någonsin skulle göra något för att skada mig eller vår relation.

Visst har det hänt att han valt en ställning eller något på eget initiativ och det har gjort ont och då har jag sagt NEJ! eller AJ! och visst kan han ju ha råkat fortsätta dra den in och ut en eller 2 ggr till innan han självklart stoppat. Det gör mig inte arg utan jag vet av egen erfarenhet hur svårt det är att stoppa när det är skönt. MEN, om jag har sagt nej så har vi sedan pratat om det som inte fungerat för mig och valt något annat. För att han har gjort illa mig så räknar jag inte just det som ett övertramp i en sådan situation.

Men i ditt fall är det något annorlunda, ett övertramp helt klart men som det låter skulle han ha kunnat misstolka ditt kroppsspråk eftersom ni njöt båda av att han var där i analen och höll på. Min man skulle helt klart i ett sådant ögonblick kunnat ta initiativet och stoppat in penisen för att se om det kanske var OK. Men skulle jag ha sagt nej så skulle han inte ha fortsatt.

Men som sagt, det här är knepigt. Du måste själv välja hur du ser på det hela, allt utifrån hur stark er relation är och hur väl ni känner varann. Har ni varit kort tid tillsammans skulle jag nog fundera på om relationen kanske tagit för mycket skada tillitsmässigt av detta. Har ni varit länge tillsammans och känner varann på djupet så kommer du nog själv kunna avgöra om du ser på detta som våldtäckt eller ett misstag/övertramp som kan diskuteras och förlåtas. Vad säger ditt hjärta om din pojkvän? VAd säger din intuition? Följ magkänslan!

• Anonym (intuition)
    psychocandy skrev 2010-03-18 13:00:26 följande:
    Jag är så innerligt glad över att ha en man som inte skulle fortsätta ens en sekund efter ett "aj".
    Min man skulle aldrig fortsätta heller om jag uttryckte smärta. Aldrig! Minns bara efter någon enstaka gång då jag själv kanske inte varit riktigt tydlig och då han själv varit lite "frånvarande" och penisen kanske varit kvar ett eller ett par drag till innan han insett att jag inte är bekväm i situationen. Jag tror att vissa män kanske kan bli förblindade av sin upphetsning och då kan sådana här saker ske. Det är inte OK! Inte alls OK! MEN, fängelse? Ja, jag vet inte. Jag skulle nog inte göra någonting innan jag diskuterat med min kille och gett det hela lite tid. Men det beror på hur mycket tillit jag hade till honom när det inträffade. Därför säger jag att ts bör följa sin intuition. Om tilliten är så pass skadad att hon inte kan lita på honom mer när det gäller sex eller i relationen så finns det bara 2 vägar att gå: att gå till en terapeut alt. rådgivare som hjälper ts och hennes kille att hela såren från detta och jobba med relationen, alternativt att avsluta relationen på en gång. Det måste ts hjärta och intuition avgöra. Sedan om ts vill göra rättssak av det hela, kan enbart hon själv avgöra utifrån hur hon upplevde och upplever det hela.
  • Anonym (intuition)
    Bedelia skrev 2010-03-18 14:23:09 följande:
    Jag utgår från mig själv - hade min man gjort så hade jag blivit förbannad och pratat med honom, rett ut det hela, förklarat min syn på det och sett hur han reagerar. Jag hade sett det som ett stort övertramp, ett övergrepp men jag hade inte sprungit till polisen och anmält honom för våldtäkt. Alla är vi olika, ja - och man får referera till sig själv. Mår TS så pass dåligt av det att hon tycker det är våldtäkt så är det i så fall det.
    Precis så tänker jag med och det var det jag menade i korthet med mitt inlägg!
  • Anonym (intuition)
    NadiaMi skrev 2010-03-19 09:15:32 följande:
    Han lider? Jo tack men DU då? Det är DU som har fått hans penis upptryckt i analen trots att du flera gånger sagt att du INTE vill och efter att HAN flera gånger dyrt och heligt har lovat att ALDRIG göra en sådan sak. Och vaddå "lockade" med din analöppning? Det är något av det mest puckade jag har hört på länge. Brukar du kamoflera den i vanliga fall? Putade du lite extra med den efter att du sagt ifrån om två fingrar? Håller du handen över så han inte ser den annars? Eller hade du ritat en pil som pekade mot den tillfället till ära? Han SKA lida efter vad han gjort, och du har all anledning att vara osäker på honom hädanefter. Det är ett STORT övertramp han har gjort sig skyldig till med tanke på att du inte ens ville ha ett finger i analen när ni träffades. Och resonemanget att han var så kåt att han inte kunde kontrollera sig är banne mig farligt. Det händer att jag kan se en nästan skrämmande stor lust i min partners ögon men han har ALLTID varit uppmärksam på mina reaktioner på allt han gör, även när blicken är som mest dimmig och förlorad i lusten. Skulle han någonsin "inte kunna kontrollera sig" i sänghalmen så skulle det bli en betydligt tråkigare plats än det har varit tack vare att vi har total tillit till varandra.
    Jag tror att TS var ironisk i sitt inlägg ang. det hon skrev om hans lidande och att hon "lockat" med sin analöppning.
  • Anonym (intuition)
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-19 09:23:40 följande:
    Jag ringde till honom nu. Jag bara grät o skrek o sa allt jag kände. Jag frågade varför, jag frågade hur, jag berättade hur mycket han har sårat mig o skadat mig o att jag aldrig kan lita på honom igen. Jag säger att han skäms o att han ångrar sig o att han vill ha en till chans. Han vill komma hit o förklara. Jag sa nej o la på.
    Vännen, om det känns så jobbigt så råder jag dig till att ta kontakt med någon som du kan få prata av dig hos och som kan ge professionellt stöd och råd. Det verkar ju som att tilliten är borta mellan dig och din kille och då skulle jag nog råda dig till att avsluta relationen. Men för din egen skull så tror jag att det bästa vore att inte göra det under ilska, gap och skrik. Du kan t.ex. skriva ett brev till honom om det känns för jobbigt att vara saklig när du pratar med honom. Beskriv hur han sårat dig och att du inte känner att du kan lita på honom efter det som hände och att du därför anser det vara bättre för er båda att ni avslutar relationen.

Då jag har en del psykologisk och terapeutisk kunskap i ryggsäcken råder jag dig till att också SKRIVA mycket om det som har hänt. Inte här på FL utan på papper och det är ett papper du bara ska ha för dig själv, inte det du skickar till din pojkvän. Skriv precis om allt du känner och tycker och riv sedan sönder pappret, släng det och visualisera att du slänger tillbaka skiten där det hör hemma och att du själv blir renad till en vacker vit blomma när du slänger det hela från dig. Jag menar inte att du ska försöka stänga av det som hänt, men det hjälper dig en liten bit på vägen att hantera traumat i din kropp och själ.

Om du ska anmäla eller inte tänker jag inte ge mig in på. Det är något som du måste försöka komma fram till själv. Vad säger hjärtat och din inre röst om saken? Lyssna till din själ och vad som känns rätt och fel i frågan!

Ta hand om dig och försök att rå om din kropp och själ på något vis så att du får tillbaka styrka. Unna dig något som du tycker om och som stärker dig i situationen.
  • Anonym (intuition)

Lustigt att lasa alla svar. Vissa tycker att det ar en jatte stor grej andra rycker pa axlarna. Sadant har gar ju inte att lata allmanheten bedömma. Om TS vill fa det bedömt enligt lag för att se om det klassas som valdtackt sa finns det inget annat att göra an att anmala. Inte mycket att fundera pa i den fragan. Vad galler stöd i situationen sa finns dar ocksa bara en vag att ga, - uppsöka nagon för samtalshjalp om det behövs eller vanda sig till vanner och familj. Vad galler relationen kan ju ingen annan an TS avgöra om hon vill fortsatta vara tillsammans med killen eller ej. Som det later sa ar saren för djupa för att det ska fungera. Men ater igen, - inget som allmanheten kan avgöra at TS.

Svar på tråden Jag blev våldtagen i analen av min pojkvän, tror jag?