Anonym (skakar) skrev 2010-03-19 10:58:34 följande:
Jag sa till honom att han inte behöver anmäla sig själv.Jag tror att han har förstått sitt misstag. Jag tror inte att han ville skada mig medvetet. Han tappade kontrollen, som han sa. Det gör det inte rätt. Men kanske, kanske, gör han inte samma sak igen. Han kanske kan LÄRA sig att kontrollera sig. Jag har också problem med impulsbeteende. Jag går i kbt för att lära mig handskas med det. Jag sa till honom att han bör kontakta en kurator / psykolog.Han sa dessutom att han sett så mycket porrfilm att han inte riktigt reagerade när jag skrek i smärta... i filmerna är det något normalt. Han sa att han förstår nu att det är INTE normalt o att han aldrig kommer se på porrfilm igen.Grejen är att han kommer från ett land där man inte får prata om sex. Det enda sex de får se i det landet är om de hyr porrfilm. De klipper dessutom bort kyss-scener i filmer.Det ursäktar inte hans felsteg. Men han säger att han ångrar sig o vill göra allting bra. Han vill bli bra. Jag tror honom. Men jag kan inte lita på honom ännu. Men kanske i framtiden.Han säger att han vet att han måste ge det tid. Att vi båda är i helvete nu (jag är skadad o han har ångest) på grund av honom. Men att tiden kan hjälpa oss.Kanske.Han erbjuder sig att komma hit med mat o städa lägenheten (medans jag är i ett annat rum såklart) för att han vet att jag är deprimerad o mår dåligt nu.Jag kanske kan ge detta en chans.Men diamantringen han har i byrålådan kan han gott vänta med LÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
NGE.Om jag ger detta en chans så behöver jag lång tid för att se om han gör något felsteg igen.Jag kanske ska kontakta en kurator på vårdcentralen o prata om
detta.Nu ska jag läsa igenom alla nya svar jag fått sedan detta inlägg, sen ta en cigg o sen sätta mig o skriva på hemtentan.
Han bör inte prata med någon om detta.
Han måste prata med någon proffessionel ang detta, så att misstaget inte upprepas.