• Ladiebird

Få bort cigg.lukt?

Bor i en lägenhet där den förra hyresgästen hade rökt i åravis och trots att jag fått renoverat luktar det jättemycket rök och jag håller på att kräkas mest hela tiden. Visserligen är man ju känsligare för lukter som gravid men jag fixar det inte. Är det nån som har nåt bra tips hur jag kan bli av med lukten??

• Svar på tråden Få bort cigg.lukt?
  • Tiril

tror det kan gå med ättika, det funkar på bilinredning vet jag.

• Ladiebird

Ska jag typ tvätta/skura av med ättika då menar du? Ren eller utblandad i vatten?

• Tiril

beroende på hur stort rummet är så kanske du får använda fler skålar...

• Smindy

Usch vad jobbigt! Jag har precis flyttat & någon har rökt under fläkten i köket innan oss & det luktade så jag höll på att spy! Fick verkligen kväljningar varje gång jag gick förbi & kände stanken! Skitjobbigt! Så jag drog igång fläkten & sprayade med luftfräschare under... & i skåpet över har jag ställt 2 skålar med kaffe & vaniljsocker för att få det & lukta bättre!! Det har blivit bättre men hur du ska göra vet jag fakstiskt inte! Hoppas det blir bättre för så ska du inte behöva ha det! Lycka till

• One Love

Jag var tvungen att tapetsera om för att det skulle försvinna. Vi målade även taket. Lukten sitter kvar i ytterdörren...

• låjsan1

.....Jäkligt trist det där men tyvärr så hjälper inte ättika när det satts sig i väggarna ( har själv VARIT rökare) så det enda som gäller är fatiskt att först tvätta väggarna sedan måla om...suck! Men det possitiva är att dom flesta väggfärger är vattenbaserade och helt ofarliga att använda för gravida

Svar på tråden Få bort cigg.lukt?