Inlägg från: Storbarnsmamman |Visa alla inlägg
  • Storbarnsmamman

Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?

Jag är hemma med mina tre yngsta alla dagar i veckan.

Kulturhuset är en favorit, tyvärr är vi där alldeles för sällan..
    *~´ Mamma till barn födda 91, 94, 99, 04, 07 & snart 10 '~*
  • Storbarnsmamman
    Sandie12 skrev 2010-04-06 15:53:46 följande:
    storbarnsmamman; vad roligt! var bor ni o vad brukar ni hitta på för skoj?
    Norrtälje, så det är ju en bit utanför själva Sthlm.
    Vi brukar försöka träffa lite andra familjer här i närheten som också är hemma med sina barn, ibland kulturhuset, lekpalatset etc :)
    *~´ Mamma till barn födda 91, 94, 99, 04, 07 & snart 10 '~*
  • Storbarnsmamman
    Sandie12 skrev 2010-04-08 15:04:12 följande:
    Storabarnsmamman; Ja det var ju en liten bit, men ni har bil o så o åker in till storstan i bland eller? :)
    Här ute i skogen är det i princip omöjligt att INTE ha bil
    Vi åker in till stan då och då.
    ~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07, Lillebror BF 2010 ~
  • Storbarnsmamman
    Sandie12 skrev 2010-04-08 16:34:37 följande:
    storbarnsmamman; Haha oki ni bor i skogen, då förstår jag! :) Har ni stort hus? Man får ju så mkt mer hus lite längre ut än man får här i smeten! :)
    Ja lite mer hur får man väl, men priserna har skjutit i höjden även här ute de senaste åren. För ett par år sedan var det i stort sett bara sommarboende här ute, det fanns ett fåtal andra familjer som bodde här ute året om....Nu ett par år senare (ca 5 år) är det ombytta roller {#lang_emotions_undecided}
    Vi har ett stort hus på 245m². Uthyrningsdelen har äldsta sonen ockuperat... {#lang_emotions_laughing} Skönt att ha stort med många barn så man slipper stapla ungarna på höjden för att få plats. {#lang_emotions_laughing}
    ~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07, Lillebror BF 2010 ~
  • Storbarnsmamman
    Sandie12 skrev 2010-04-08 19:13:13 följande:
    Storabarnsmamman; Ja det är ju nästan ett måste med stort då, skulle få panik o trycka in alla barna! :) Funkar toppen o vara många om man har ytan tror jag! :) Vi har 140 kvm men bara 1 barn så vi ryms rätt bra ändå :)
    Haha, ja i ren panik kanske man skulle göra det....*s*
    Med ett barn funkar ju 140 kvm kanon! 
  • Storbarnsmamman
    Sandie12 skrev 2010-04-09 07:39:39 följande:
    Storbarnsmamman Ja hehe vi har tre rum vi egentligen inte använder så man skulle lätt kunna ha fler barn här. Vi ska väl satsa på en till så småningom men just nu jobbar jag väldigt intensivt (egen företagare) så det är toppen att vår son är lite större nu o kan hänga med då det krisar osv. :) Vad ska ni göra i helgen då?
    Ja det är ju fördelen med lite äldre barn! 
    I helgen kommer en barndomskompis med familj och hälsar på. Ska bli riktigt skoj. Träffas alldeles för sällan! Sedan har barnen en del aktiviteter så som matcher etc också. Vad ska ni själva göra i helgen?
Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?