• Lantani

Vad välja för skor nu till våren? I storlek 21.

Sonen är 16 månader nu och jag har börjat kika lite på vårskor till honom, än sålänge funkar vinsterkorna utmärkt.

Är lite inne på att skaffa denna skon:
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=258184&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Tittade först på den skon med snöning, men kom fram till att det nog blir förbökigt att knyta skorna på en 1,5 åring.

Räcker verkligen ett par såna skor efter vinterskorna? eller ska man satsa på något annat?
    Gummistövlar ska jag köpa, hade egentligen tänkt köpa ofodrade, men det kanske räcker med ett par fodrade och så skon ovanför? Ja och sen så ett par sandaler till sommaren.

• Svar på tråden Vad välja för skor nu till våren? I storlek 21.
  • eeos

köp Kavat på en skoaffär då ni kan mäta foten och skon.

sen till sommaren ett par tumnnare sandaler

• thomasw

Köp nåt som passar i en billig skoaffär

• Lussekatten87

Jag skulle inte beställa barnskor på internet om jag inte var säker på vilken strl han kan ha i just Kavat.
    Själva skon såg jättebra ut för att ha på våren tycker jag!Men Kavat finns ju i butik så kolla där först.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lantani

Jag har kikat på skorna i affären ,men vill gärna beställa fråm ellos då de ofta har 50% på en vara.. Han fot är 120 mm, kavatskorna står måtten på ellos hemsida, strl 21 är 135 mm.

• Anne69

Jättefin sko! Om den inte är lagom nu på vårvintern så kommer den bli perfekt lite senare i vår. Storleken verkar dessutom perfekt! Kavat gör jättefina skor! O kardborrband är mkt bättre än snörning.

• Lussekatten87
    Lantani skrev 2010-03-18 14:22:27 följande:
    Jag har kikat på skorna i affären ,men vill gärna beställa fråm ellos då de ofta har 50% på en vara.. Han fot är 120 mm, kavatskorna står måtten på ellos hemsida, strl 21 är 135 mm.
    Min sons fot var 12,5 cm och vi köpte strl 21. Den passade bra,men då hade vi en fleecesula i också.
  • Lantani

Men alla skor ska ju vara 1-1,5 cm större när dem inhandlas och vinterskor ska vara 1,5-2 cm.

• Lussekatten87
    Lantani skrev 2010-03-19 12:53:19 följande:
    Men alla skor ska ju vara 1-1,5 cm större när dem inhandlas och vinterskor ska vara 1,5-2 cm.
    Ja,det stämmer men den kavatskon vi köpte var så rymlig. men den på bilden ser normalstor ut tycker jag.
  • Lantani
    Lussekatten87 skrev 2010-03-20 10:41:45 följande:
    Ja,det stämmer men den kavatskon vi köpte var så rymlig. men den på bilden ser normalstor ut tycker jag.
    Ahh då hänger jag med

Idag var vi väg och skulle köpa gummistövlar, men i strl 20 fanns bara fodrade (13,5 cm), så hem kom vi med ett par fodrade, men de är ganska tunnt fodrade, tror de kommer bli utmärkt nu mellan vinterskorna och vårskorn. Köpte även ett par ofodrade 21:or till senare, 151 kr för båda två så det blir nog super! Sonen är jätteglad för sina stövlar iaf!
Svar på tråden Vad välja för skor nu till våren? I storlek 21.