• Minikatt

Vilken barnförsäkring?

Vi har Trygg Hansas gravidförsäkring nu men har alla andra försäkringar hos Länsförsäkringar. Anledningen till att vi valde Trygg Hansas gravidförsäkring var att vi tyckte att de hade bäst villkor. Nu är det 2 månader kvar till bf och vi har börjat fundera på vilken barnförsäkring vi ska välja till barnet när det väl är fött. Jag tycker det är svårt och krångligt att försöka läsa sig till vilken som är bäst via hemsidor så jag hoppas på lite rekommendationer härifrån

Vilket försäkringsbolag har du?

• Svar på tråden Vilken barnförsäkring?
  • Hanna1987

Jag har inte försäkrat mig och bebis ännu, går in i v.27 till helgen.. Har kollat fram och tillbaka men är osäker på vilken som e bäst och så.. Har kikat lite mer på länsförsäkringas alternativ då jag tyckte den verkade bra och inte kosta lika mkt som alla de andra, såg heller inte ngn större skillnad mellan de olika bolagen bara priset som skilde.. Men jag vet inte hur jag ska göra.. Lutar ju åt länsförsäkringar då vi ändå har bilen där.. Jag själv är försäkrad hos trygghansa..

Man blir ju bara förvirrad av alla dessa olika försäkringar, blir iaf inte klok på nån :O
  • Fjärilslarven

Vi har valt Trygg-Hansa, har samtliga försäkringar där och tyckte att de verkade ha den bästa ersättningsmodellen även för vårt barn. Jag har för tillfället gravidförsäkringen (inte gratisvarianten) därifrån också. För oss var det viktigast att kolla hur försäkringen ersätter, i andra hand på vad den kostar. Tror att vi har gjort ett bra val, men det är en djungel och svårt att sätta sig in i. Lycka till!

• mapo51

Vi har TryggHansa till sonen och just nu även våra sakförsäkringar där, men det är för att vi fick väldigt bra pris på bilförsäkringen just för att vi hade en barnförsäkring hos dem.

Vi kommer att göra en jämförelse av vilkoren även denna gången och kommer att ha bestämt oss innan barnet är fött så att vi kan skicka in ansökan så fort första läkarundersökningen är gjord (brukar vara vilkor för att man ska få teckna försäkring).

• Minikatt

Tack för svar! Man undrar just vad som skiljer dem åt... tycker det är så svårt att jämföra försäkringar också!

• l ä n g t  a n d e

Vi har TryggHansa TryggaBarn och är jättenöjda! De har varit väldigt serviceminded och informerat om rättigheter när dottern råkat ut för något. Det har aldrig varit trassel, utan de har skött allt smidigt och professionellt! Vi rekommenderar TryggHansa!

Svar på tråden Vilken barnförsäkring?