• isisisis

Varför äggdonation utomlands?

Ett adopterat barn har dessutom en gång blivit lämnat. En inte alltför trevlig sak att gå och bära på ett helt liv ,och frågor om varför... Lite skillnad mot en donerad äggcell eller spermiedonation. Inget barn som blir bortvalt.

• isisisis

Jag har 3 nära anhöriga som verkligen lidit och grubblat. Så jag har själv pga detta dåliga erfarenheter av adoption. Av den anledningen tycker jag det är ett dåligt alternativ för mig. Men jag hade också varit för gammal för adoption,och är heller inte gift.

• isisisis
    Jaqi skrev 2010-03-25 09:03:35 följande:
    Hej! Min man och jag kommer med största sannolikhet välja att göra ÄD istället för IVF då mina värden är så dåliga och jag haft 3 missfall p g a den dåliga äggkvaliteten. Jag undrar om ni kan rekommendera några länkar eller har annan information angående ÄD utomlands? Bette: väldigt intressant med epigenitik, ska jag läsa mer om!
    Dert finns kliniker i Estland,lettland,Polen,Ukraina,GreklandCypern,Tjecvkien mfl.
    Bara att googla.
    Googla på IVF och stad.
  • isisisis

Som jag tidigare skrivit i tråden så är adoption för mig absolut inget alternativ.
    Mina närstående (3 st) har haft enorma problem och grubblerier som bottnat i känslor av övergivenhet och av att ha blivit lämnade.
    Detta har resulterat i missbruk av olika slag och depressioner.
    Efter att ha de erfarenheterna så tror jag helt enkelt inte på adoption som företeelse.

• isisisis
    crijo skrev 2010-03-30 17:09:52 följande:
    Vi ska ju alla som är i dem trådarna göra ÄD. Orsakerna är olika, men vi har någonting gemensam: vi hoppas på att få ÄD barn, eller hur? Själv är jag på RD7 och känner ingenting. isisisis, du har fått så himla gulliga ungar!!!! Så underbart att du har lagt ut lite kort på dem.
    Tack Crio,suger åt mig som en stolt mamma såklart Hihi.
    Jag håller tummarna för att det är din tur denna gång
Svar på tråden Varför äggdonation utomlands?