• Apa

    Vi snackar vidare.. del 6.

    Grodans mamma skrev 2010-03-25 16:22:30 följande:
    Det lönar sig att vara frågvis!! Idag ringde överläkaren från Uppsala,han hade kollat upp ordentligt hur många försök vi har på oss,och det visar sig att vi inte bara har 2-utan 4 försök!!!!!!!!! sååå jävla glad just nu!!!!!! Så imorgon blir det inget åkande dit,vi tar insemination nästa gång istället!!
    Härliga nyheter för er!!! Förstår att ni är glada.
  • Apa

    Nu är min lilltjej 2½ vecka och jag har haft det lite körigt och inte hunnit med FL. Åkt på feber mm och så har besökare droppat in allt eftersom och jag kan bara säga att de inte varit friska, såååå störande och egoistiskt. Så vi har blivit smittade och jag har förvandlats från en riktig mjölkko till en öken. Nu skall det intensivammas och gå på viktkontroller för jämnan känns det som! Hoppas att det lugnar ner sig snart, vill kunna njuta av mina barn och min man!

    Hur har ni haft det första tiden som nyförlösta?

  • Apa

    Förälskad: oj, 5 månader, vart tar tiden vägen?! att bara gå på viktkontroller en gång i månaden låter lite, men så länge barnen går upp är det skönt att slippa åka iväg och passa tider..

    Jos: visste inte att du var ensamstående, tufft och bra gjort att hinna med det mesta! och jag skulle absolut inte vilja föda barn igen!! (dock vilja ha fler, men jag tycker graviditet och förlossningar inte är min grej)

    Angel13: Oj, värre för er än för oss när lillan fick rs-virus... Det är svårt med besöksförbud eller "bara låta friska besökare" komma, för besökarna har efter ett tag kläckt ur sig "hemma för karensdag vinterkräksjuka" eller "började med pencillin idag, öroninflammation"...
    Hoppas vikten vänder och att amningen kommer igång mer. Låter pyssligt som du har det nu! (får säkert börja göra som du gör jag med...)

    Ikväll åker vi till dalarna, barnens kusin skall döpas! Lite jobbigt att åka bort när inte allt fungerar som det ska hemma. Men ibland är miljöombyte det bästa.

  • Apa

    hej! hinner inte med fl längre känner jag! men det kan även bero på att "min" dator har virus och just fl sidan är mer än trög och då orkar jag inte skriva... nu sitter jag vid mannens dator och det går betydligt fortare!

    Det är underbart att vara 2 barns mor, men samtidigt har jag nog aldrig sett så sliten ut som nu lillskruttan är 6v och väger 5240g och är 56 cm lång! förstår att skorpan tycker tiden går långsamt, men när barnen väl kommer till världen springer tiden förbi...

    tänker på er i tråden även om jag som sagt inte är här så ofta!

  • Apa
    skorpan: tråkigt att läsa att det inte gick bra, men nu skall vi hålla alla tummar och tår att det går bra med IVF. KRAM
  • Apa

    Halloj! ser att ni pratar magar och viktnedgång efter förlossning. Efter första barnet gick jag ner de 14 kg som jag gått upp under graviditeten på 2 veckor. Sedan gick jag ner ytterligare 2-3kg. Platt mage direkt och nya byxor måste jag köpa (mindre stl för alla åkte av)
    Idag är det 2 månader sedan lilla T föddes och jag har 5 kg kvar till startvikt (gick upp 20kg denna gång). Min mage är platt på morgonen, men så fort jag ätit frukost ser jag ut att vara i 3e månaden :( Jag känner dock inget behov av att gå ner mer i vikt, men jag vill ha bättre magmuskler som kan hålla magen inne!! (är 165cm och väger 55kg, så behöver ju bara träna mage nu så jag är helt redo för beach 2010, så som Jos verkligen är)

  • Apa

    Jag har en lite större bebbe, hon är 2 månader och vissa i stl 62 är korta i ärmarna och blir "dragna" i halsen... så det är ju väldigt olika hur snabbt barnen växer och hur stora de är när de föds! Använde stl 56 i 3 v, sedan tyckte tom min bvc sköterska att jag klädde henne i för små kläder Och sedan är de megastor skillnad på klädmärken, H&M har små stl p.o.p har stora stl.....

  • Apa
    Förälskad skrev 2010-05-10 12:07:26 följande:
    Bebisarna går upp mindre i vikt när de börjar röra sig också. Lucas gick upp 1 kg i månaden första 3-4 månaderna. Han hade aldrig stl. 50 utan gick på 56 direkt. Nu går han upp mellan 500-800g när han rör sig Lucas har 74 och har haft 74 i över 1 månad nu. Det står mer still nu än vad det gjorde i början om man säger så
    Ja, visst är det så. Just nu ligger mest fröken fräken och sover, äter, bajsar bajsar och bajsaaaar....... så det är inte konstigt att hon blir rund och go!! Hon kinkar visserligen på hö bröst vilket är jobbigt, men i övrigt är hon en cool baby som bara hänger med i svängarna!
  • Apa

    Idag var vi på BVC besök och lillan väger 5,9kg och är 2 månader! Har tyckt de senaste dagarna att mjölken sinat, men tydligen inte Har försökt att ge henne på flaska men hon totalvägrar. Skulle vara skönt om hon tog den så man skulle kunna vara iväg utan henne om man skulle vilja....

  • Apa
    Grodans mamma skrev 2010-05-23 18:50:17 följande:
    hejssan! förälskad-japp,det blit ivf. :) tjejen kommer att börja spruta veckan som kommer..
    Spännande! Hoppas hon mår bra av sprutorna, annars får du stötta ;) min vän var ett klimakteriemonster i 2 v :) sen mådde hon bra, gick på första försöket. Berätta hur det går för er! Kram
  • Apa
    Utopia skrev 2010-05-25 09:16:41 följande:
    Hejsan i trådenÄr inte så aktiv nu för tiden, svärfar har blivit drastiskt sämre och i går kväll hämtades han av ambulans ilfart till sjukhuset där dom sövde ner honom och deflebirera "stavas det så ?" han vart lite bättre och det vart komferen och där beslutades det att han skulle flygas ner till karlgrenska under natten kl 4 i natt var han så dålig att dom la honom i respirator och flögs direkt dit, så nu sitter man här och bara väntar på goda nyheter manen är påväg ner dit med tåg nu. Hoppas han får sitt hjärta nu aven om det inte är stor chans att han hinner vänta på det.Nu är jag så trött och slut i huvet att jag nästan skulle kunna somna stående men det går inte eftersom lillan vill vara vaken störe delen av dagen och jag kunde bara sova i ungefär 1 timme i natt Håller tummarna för er
    Jobbig situation, håller tummarna för att det går väl!
  • Apa
    Angel13 skrev 2010-05-26 00:06:56 följande:
    svagt svagt positivt!? Nytt test om en vecka, fick ingen spiral idag.... bara att vänta och se, fick med mig ett test hem. BM fråga de hur jag känner inför en  ny graviditet, givetvis lycklig, men jag hade gärna väntat några år innan nästa. Har man oskyddat sex så kan man bli gravid!
    Hihi, fertil eller fertil? Vågar mig på ett grattis, tror definitivt att det kommer att visa starkt positivt om en vecka...

    Förälskad: Det kanske är för tidigt att svara på för min del... tycker faktiskt att det varit mycket jobbigare att få nr 2 än det var att få nr 1. Under graviditeten var jag helt 100% säker på inga fler barn, redan dag 3 efter förlossningen längtade jag efter en 3a Hormonpåverkad!!! Och det går fortfarande upp och ner i tankebanorna. Mitt svar är kanske en till och en till Fast inte nu!! Behöver få tillbaka min kropp och lite "tålamod"...
  • Apa
    Grodans mamma skrev 2010-06-01 15:51:33 följande:
    ja nu ska det fan bli bebis här med!!!!
    Heja heja  
  • Apa
    Grodans mamma skrev 2010-09-12 10:42:01 följande:
    Hejsan alla! Nu har vi varit på semester på Åland en vecka! tiden gick foort!! tjejens mage har blivit lite större. :=)
    Hej! Tänkte precis på dig och funderade på hur det går?! Dags för UL snart? Var på Åland har ni varit? (kommer därifrån) Kram!
  • Apa

    skorpan: Behöver ej prata med bm om att ni har tvillingar i släkten före ultraljudet. Däremot kan ni berätta det när hon gör UL.
    Vet var Kungsö är, det tillhör faktiskt ett av mina favvo ställen, men det är nog mer tack vare att jag känner fina människor som bor där. Annars älskar jag norra Åland! Härliga klippor!

  • Apa
    Förälskad skrev 2010-09-13 16:56:22 följande:
    Spännande. Jag skulle vilja ha eran inställning men jag tänker på orken, pengar, framtiden osv. så jag känner mig inte alls säker. Det är tråkigt, mycket lättare när man vet hur man vill ha det Glad
    Håller med, skulle vara mkt lättare om man visste vad man ville!! Tror mer och mer på att "bara" ha 2 barn, men som ikväll när jag satte och sorterade barnkläder som skall säljas på en loppis fick jag lite ångest. Är detta sista bebben som vi skall ha, får man inte uppleva småbarnstiden igen?? (men min kropp orkar inte ens tänka på en graviditet till)
  • Apa
    Grodans mamma skrev 2010-09-29 19:48:02 följande:
    Hej alla! Vi skulle varit på RUL i måndags,men på morgonen i måndags ringde de och sa att vår bm var upptagen i möte hela dagen och kom inte ifrån,så dåligt planerat!!!
    Men nu ska vi iaf dit imorgon,om vi får komma dit denna gång! Så imorgon kl 16 ska vi få se vår lilla plutt!! :=)

    Tjejen är nu i vecka 18 (17+5)! :=)
    Spännande, lova att kika in på fl och berätta vad de sade på UL!!! Får se om det är en eller två, flicka eller pojke och självklart hoppas jag att allt ser bra ut!!!!
Svar på tråden Vi snackar vidare.. del 6.