Hej!
Jag tycker att du ska fokusera på bra ytterkläder till din dotter.Själv föredrar jag skalkläder som har hög vattentäthet/andningsfuktion och slitstyrka.Fördelen med bra skalkläder är också att det är lätt att lägga till el ev ta bort ett lager beroende på väderlek.Du kan välja mellan overall eller 2-delat,fördelen med overall är inga glipor,ett enda plagg att ta på varje ggr det är dax att gå ut,nackdelen är något kortare användningstid endast vår och höst(ej sommar).
2-delat(jacka/byxa) med tex en vindflecce under jackan kan du använda från det att vinterkläderna åker av tills de åker på nästa vinter,var för sig el tillsammans.
Om du köper vattentäta skalkläder behövs egentligen inte galonkläder,men många väljer ändå att varva med galon och de flesta dagisplatser är en enda lervälling nu på våren.Värt att tänka på är att galon andas absolut ingenting så jag unviker helst fleecefodrade galonkläder då det lätt bildas mögel mellan galonen och fleecen.
Du kommer även behöva mössor en lite tjockare och en tunnare.Längre fram en bra solhatt som skyddar nacke och ansikte.Vattentäta vantar + tunnare tum/fingervantar.Gummistövlar,promenadskor och till sommaren sandaler,mokasiner kan vara bra att ha innomhus på dagis.
Hör av dig om du har ytterligare frågor,lycka till mvh Therese