• Frk Svår

Toarulleförvaring?

Behöver hjälp och tips med toarulleförvaring på en yttepytteliten toalett. Jag har egentligen ingen plats för alla hyllor är täckta med korgar med smink och annat krafs. Golvytan som inte är närmast badkaret är täckt av kattsandslåda och sophink. Närmast badkaret är ingen bra plats för då blir rullarna blöta. Det enda jag kan komma på är en sån där "vepa" man hänger på en krok som man kan stoppa rullarna i, ni vet, en sån där som kan vara broderad eller i spets osv. Men de är så fruktansvärt fula så en sådan vill jag nog inte ha. Mamma har ett grovt rep med en knop i ändan som hon trär rullarna på och det är kanske ett alternativ men jag vill ha lite fler tips.

Någon som vet?

• Svar på tråden Toarulleförvaring?
  • Hon o Han

det är superenkelt att sy en sån "vepa" själv, jag gjorde en i skolan av ett par avklippta jeans ben.

Har du skåp under vasken?? Vi har också en EXTREMT liten toa, köpte igår en av IKEAS billigaste byros för 250kr som jag ska såga på baksidan för röret och måla.

Just nu har jag en korg på min papperskorg där jag får plats med 8 rullar åt gången.

• Frk Svår
    Hon o Han skrev 2010-03-18 20:17:32 följande:
    det är superenkelt att sy en sån "vepa" själv, jag gjorde en i skolan av ett par avklippta jeans ben. Har du skåp under vasken?? Vi har också en EXTREMT liten toa, köpte igår en av IKEAS billigaste byros för 250kr som jag ska såga på baksidan för röret och måla. Just nu har jag en korg på min papperskorg där jag får plats med 8 rullar åt gången.
    Jag har en handfatshylla under handfatet men där står korgar med hårspännen, bindor och diverse annat skräp jag bara måste ha där

Men en "vepa" i jeans är ju en bra idé annars. Det är ju lite snyggare än spets och broderier iaf
  • Hon o Han

oki, då blir de svårt :P

Ja den är faktiskt snygg, det är ju inte svårt och göra av nått fint tyg heller! Finns säkert mått och beskrivning på internet! Tänk på att göra hålen lite större så den inte är så svårt och lägga i rullen alt om du köper annat papper någon gång med större rullar.

Sen finns de ju snygga vägghyllor du kan sätta upp på väggen, och lägga rullarna i korgar.

Lycka till!

• Frk Svår
    Hon o Han skrev 2010-03-18 20:26:11 följande:
    oki, då blir de svårt :P Ja den är faktiskt snygg, det är ju inte svårt och göra av nått fint tyg heller! Finns säkert mått och beskrivning på internet! Tänk på att göra hålen lite större så den inte är så svårt och lägga i rullen alt om du köper annat papper någon gång med större rullar. Sen finns de ju snygga vägghyllor du kan sätta upp på väggen, och lägga rullarna i korgar. Lycka till!
    Just nu har jag hyllor på alla ytor jag kan ha hyllor på och ovanför toalettstolen hänger en krokhängd väggförvaring från IKEA så toaletten är ganska belamrad och ändå får jag inte plats med allt, haha. Snacka om i-landsproblem. Men det är ganska fult att ha toarullarna liggandes i sin påse på golvet och det är knappt att de får plats där
  • icecreamy

Ikeas bestickställ Ordning i rostfritt stål är perfekta att skruva upp några stycken på väggen och stoppa rullar i .

Det är bara att bryta ihop och gå vidare.....
  • Frk Svår
    icecreamy skrev 2010-03-18 20:38:56 följande:
    Ikeas bestickställ Ordning i rostfritt stål är perfekta att skruva upp några stycken på väggen och stoppa rullar i .
    Det ser ju rätt snyggt ut faktiskt. Tack för tipset!
  • icecreamy
    Frk Svår skrev 2010-03-18 20:43:58 följande:
    Det ser ju rätt snyggt ut faktiskt. Tack för tipset!
    Varsågod
    Det är bara att bryta ihop och gå vidare.....
  • Mamsis

Man kan sy, eller köpa en säck, typ gympapåse och förvara i. Ikea har en serie som heter 'Skubb' tex.
    Själv har jag en papperskort med lock, 'Viren' från Ikea ståendes mellan väggen och toalettstolen. Just den sorten jag har finns nog inte kvar, möjligen om de har sitt set med 7 olika saker kvar. Annars finns en hörnpapperskorg som heter 'Bolmen' har inte sett den irl bara på datorn dock.

• Hon o Han

ett tips till som vi har haft på vår lilla toa innan jag gjorde den nya lösningen idag :P (förvaring under vasken) var att på min papperskorg, satte jag en djupare korg, köpt på jysk och i den fick 1 packe toarullar plats, lite snyggare än i plastpåsen iaf :)

Lycka till :)

• Mjufs
    Frk Svår skrev 2010-03-18 20:28:37 följande:
    Just nu har jag hyllor på alla ytor jag kan ha hyllor på och ovanför toalettstolen hänger en krokhängd väggförvaring från IKEA så toaletten är ganska belamrad och ändå får jag inte plats med allt, haha. Snacka om i-landsproblem. Men det är ganska fult att ha toarullarna liggandes i sin påse på golvet och det är knappt att de får plats där
    Jag har toarullarna i en fin korg på hjul bredvid toan (köpte på coop forum, fanns i olika storlekar). Kanonbra, man behöver inte drabbas av panik när rullen på hållare är slut! Har sett bilder på takhängda korgar och påsar med toarullar i oxå som verkar funka på lite yta. Annars kan man bygga en lite längre "hushållspappershållare" med längre pinne som rymmer fler rullar. Kan göras av rundstav på ca 1- 1,5 m och en rund platta i spånskiva, mdf eller liknande som man sen målar.

Hoppas tipsen var till nån hjälp!
Svar på tråden Toarulleförvaring?