• bananflugan82

Hur låter era prematurer?

Har förstått att det kallas prematur knorr... o herregud, vi har ibland ett helt zoo i vår spjälsäng.
    Dom knorrar, fräser (låter som arga små katter!), låter när dom andas så man ibland inte tror dom får luft.. listan kan göras lång!

Någon som vet hur länge det här varar? Dom är 9 veckor nu, 2 veckor korr.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Svar på tråden Hur låter era prematurer?
  • mina12

Åh, jag minns de små knorren och lätena dottern hade för sig. Vi sa flera gånger att "det här måste i spela in", men en annan dag... En dag kom vi på att vi inte spelat in ljuden och då var de borta. Minns inte riktigt när detta var, men om du har en videokamera så filma det IDAG, för de försvinner Jag ångrar att vi inte gjorde det.

Tyvärr inte svar på din fråga...

• Mama Li

Minns inte hur länge det pågick...men det går över... Vår son lät som ett litet bräkande lamm eller en liten, liten gnäggande häst

• JessAnn

Det hade jag glömt. Ja herregud vad det knorrade. Jag kan inte heller komma ihåg när det gick över.

• Frila2
    mina12 skrev 2010-03-19 13:09:49 följande:
    Åh, jag minns de små knorren och lätena dottern hade för sig. Vi sa flera gånger att "det här måste i spela in", men en annan dag... En dag kom vi på att vi inte spelat in ljuden och då var de borta. Minns inte riktigt när detta var, men om du har en videokamera så filma det IDAG, för de försvinner Jag ångrar att vi inte gjorde det.Tyvärr inte svar på din fråga...
    Jag skulle kunnat ha skrivit hela ditt inlägg :) När jag läste TS så tänkte jag skriva just att vi pratade om att spela in ljuden men att det inte blev av och så plötsligt en dag upptäckte vi att S inte knorrade längre.
    Hon lät som en blandning av häst, får och fiskmås. =)
  • Tillalamm

Min son knorrade också. Han lät som får, häst, skata och de stora flygande drakarna i Sagan om ringen:). Nu, vid 4 mån (korr 2,5 mån) börjar ljuden försvinna mer och mer. Lite tråkigt faktiskt - har haft väldigt kul åt de där ljuden!

• Tillalamm

Glömde tillägga att han fortfarande gör väsande ljud då han andas. Blev skitskraj i början:)

• Trollet Ludenben
    Mama Li skrev 2010-03-19 16:19:03 följande:
    Minns inte hur länge det pågick...men det går över... Vår son lät som ett litet bräkande lamm eller en liten, liten gnäggande häst
    hahahaha min lät som en get. Nu är han 1 år och bräker inte längre men minns när han gjorde det. Visste inte att det var speciellt för prematurer för ingen sagt nåt om att de låter så haha
    Älskade ungar
  • bananflugan82

hahaha, vad roligt att läsa om era som också låtit.

Första barnen för mig, så hade jag inte fått veta att prematurer låter mycket så hade jag nog trott det var så med alla bebisar

Dom sa på neo och även på BVC att det är vanligt att prematurer knorrar o har en massa ljud för sig. Men dom vet inte riktigt varför.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Katarina76

Jag förstod inte heller att min dotter hade prematurljud, trodde bebisar skulle låta så :) Min dotter lät som en säl!

• Trollet Ludenben
    Frila2 skrev 2010-03-19 21:05:32 följande:
    Jag skulle kunnat ha skrivit hela ditt inlägg :) När jag läste TS så tänkte jag skriva just att vi pratade om att spela in ljuden men att det inte blev av och så plötsligt en dag upptäckte vi att S inte knorrade längre. Hon lät som en blandning av häst, får och fiskmås. =)
    sammahär vi tänkte med på att spela in det men det glömdes bort i allt annat och sen hade han slutat
    Älskade ungar
Svar på tråden Hur låter era prematurer?