Inlägg från: Pluttemor |Visa alla inlägg
  • Pluttemor

    Vi som har endo och nyss plussat efter IVF del2

    Jag har oxå hittat hit


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Pluttemor

    Hej tejjer! Vad roligt att det är lite fart i tråden och vad härligt att vi är så många som lyckats!!

    Jag vet att jag inte bör vara orolig, men jag har inte kännt av plutten på två dagar {#lang_emotions_cry} och en massa dumma tankar kommer i huvudet då!!Jag har RUL på onsdag bara för att dom inte kunde komma åt flödet i hjärtat sist. JAg e så rädd bara!


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Pluttemor

    Tack för ert stöd tjejer!  Jag hoppas att lilleman ligger med ben o armar inåt och det är därför jag inte känner något Det är bara lite jobbigt med alla dumma tankar som kommer upp i huvudet på mig Jag har UL på onsdag för att dom inte han kolla allting sist. Plutten envisades och ville inte vända på sig så att hon kunde kolla blodflödet i hjärtat... Jag försöker tränga bort dom dumma dumma tankarna!!BORT BORT!!!

    Längtan: jag har i stort sätt känt plutten varje dag.. men lör sön har det var väldigt lugnt.. vet inte om jag känt något alls.. Men jag har varit med om att inte känna plutten på dagar förut.. men nu tycker man att plutten e så pass stor att jag borde känna mer 


    Inget namn: Tack för dina ord! Jag har ändå UL på ons.. Tycker det känns jobbigt att behöva ringa och föklrara sin oro! Vet inte varför, men känns inte som att man tas på allvar när man är orolig då man e gravid efter en IVF behandling.


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Pluttemor

    Plutten rörde sig!!  O vad jag hatar när Lilleman skräms sådär! I nästan 3 hela dagar har jag inte känt något o så nu på lunchen på jobbet kände jag hur det sprattlade till lite lätt! Oron, ja, det kommer nog vara kvar  hela graviditeten har jag en känsla av!


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Pluttemor
    muhina skrev 2010-03-22 16:16:13 följande:
    jag är såå lycklig för er skull, och lite avvis också, kan inte vänta tills min börjar sparka så jag känner den :))) jag får tårar i ögonen bara jag tämker på det. pluttens mamma, som jag sa innan, han bara retas med dig lite :)))
    Jag tycker inte om när lilleman retas sådär{#lang_emotions_embarassed} verkar vara en liten buse!!
    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Pluttemor
    längtan efter lillamirakel skrev 2010-03-22 17:11:31 följande:
    Pluttens mamma: Så härligt!! Klart det är en liten buse du bär på Det är inte roligt att bli så orolig, man hinner ju tänka så mycket. Tror aldrig oron försvinner! Den finns där! Då man blöder lite eller inte känner sparkar på ett tag.Jag tycker det är nog jobbigt då Äggbert inte lever om som "han" brukar. "Han" är vädligt livlig mest hela tiden och då blir jag så orolig de dagar jag känner honom mindre. Jag är ju van med hela havet stormar! Idag har havet stormat igen och det lugnar en..Var in i ett hus i kanske 5-10 minuter där de målade med oljebaserad färg i ett rum! Tror ni det är någon fara? Stod inte just där de målade utan var i ett annat rum.Ååå man ororar sig över allt!!
    Världens sötaste namn: Äggbert! Så klockrent!!
    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Pluttemor

    längtan: Grattis till trimester 3 starten   vilken vecka är det man går in i trimester tre.. eller hur många procent av graviditetn måste vara uppfylld?


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Pluttemor

    Längtan: Jag fantiserar oxå om hur vår lillprins kommer se ut! Jag hoppas att han får pappas ögon och hår, och mammas näsa och läppar

    Oavsett hur dom små miraklen än kommer se ut så tror jag att det kommer vara dom mest underbara och efterlängtade pluttarna i hela världen! {#lang_emotions_baby}

    Bäbisfabriken: Mycket kloka ord

    Chardonny: Längtar oxå tills jag får känna dom riktiga sparkarna!!

    En fråga som jag har till alla er som jag ställt i en annan tråd: Känner ni att er bebis ligger ihoprullad på ena sidan magen ibland? Tycker att jag har så jätteofta och då lägger sig lilleman på vänster sida,,, det är mest när jag ligger på rygg eller ligger i ett avslappnat läge på soffan, Om jag känner på magen så känner jag hur det e platt på höger sida, men att det e som en bulle på den vänstra sidan Jätteskumt!

    Ego: Imorgon fortsätter mitt RUL! Lilleman var väldigt envis sist då läkaren ville kolla blodflödet{#lang_emotions_undecided} Hoppas att han är snäll imorgon


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Pluttemor
    längtan efter lillamirakel skrev 2010-03-23 21:23:38 följande:
    Bäbifabriken: Tack!! Hihi.. Gillar dina husdjur!! De är rätt billiga i drift va?? Pluttens mamma: Ja man kan ju hoppas på vissa saker! Jag hoppas Äggbert får min mans plåtmage och slipper min dåliga sjuka mage. Sen får h*n nästan se ut hur som helst Jo de kommer nog att vara de vackraste bebisarna världen någonsin har skådat. Men tänk om man inte känner igen ett enda drag hos bebisen.. Man har ju som en liten bild hur de kommer att se ut men vad jag förstår så stämmer den aldrig!!Riktigt sådär brukar jag nog aldrig känna tror jag men ofta känner jag olika delar som sticker ut. Att det blir en hård bulle någonstans på magen. Typ att det är ryggen, rumpan eller huvudet man känner Eller det kanske är samma sak som du menar? Lycka till imorrn!!
    Ja, det är inte lätt att föreställa sig hur lilla krabaten kommer att se ut! Våran lilleman ser ut att ha en väldigt liten nästa på UL bilderna. Man kan ju göra #D ultrljud för skojs skull o kanske få se en närmare glimt Vi funderar på att göra det! Man kan se barnet gäspa, skratta o suga på tummen Vore helt fantastiskt!! 

    Gällande magen så är det lite så jag menar. Det blir lite som en bulle på ett sälle..Det är så att jag ibland kan föreställa mig vart huvudet är.. Sist vi var på RUL så satt den med rumpan ner mot livmodern om man kan säga så och med huvudet rakt upp i min mage Och det var precis så jag gissade att lilleman låg! Så läkaren hade direkt fri sikt över könet och då såg vi lilla pillesnoppen som stack rakt ut i luften Världens sötaste!

    Jag uppdaterar er om morgondagen
    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Pluttemor

    Muhina: jag har inte kännt av några riktiga sparkar ännu, men jag började känna lite sprattel i vecka 14...

    Fortsättningen på RUL gick bra lilleman var mer villig att samarbeta denna gång! Först envisades han lite, men efter ett tag gav han sig!


    Får vi bli tre i familjen i år?
Svar på tråden Vi som har endo och nyss plussat efter IVF del2