Anonym (Camilla) skrev 2010-03-22 11:33:31 följande:
FemCap samlar upp sekretet som kommer från livmodertappen. Och passar man på att kolla konsistens, mängd och färg kan man se vilka dagar man är fertil.
Däremot när man blir våt och kåt, med det tjusiga begreppet lubrikation, så kommer inte det från livmodertappen, utan man blir lika våt ändå med pessaret insatt.
Och gelen är faktiskt himla behaglig.
Däremot tycker jag det blir "torrt och gnissligt" med kondom.
Och pessaret ska inte hamna fel. Man lär sig sätta in det rätt. Och FemCap sitter med ett slags vacuum. Har man svårt att få ut det kan man använda en virknål nr 10 är ett engelskt tips. Där många använder pessar!
Innan man har nytt samlag, man kan ha hur många som helst på samma pessarinsättning, så tar man en klick gel och för in samtidigt som man kollar att pessaret fortfarande sitter rätt.
Och tack för tipset. Hädanefter delegerar jag den uppgiften. Lät trevligt.
( Till skillnad på att trä på en kondom. Såååå trist och så luktar de så äckligt. Minns lakrits och jordgubbskondomerna med saknad)
Åhhh har letet efter detta!!...
virknål 10 ska införskaffas 
Jag har precis börjat använda pessar (slidpessar) och tycker att det verkar fungera utmärkt, lätt att sätta in och det är lätt att känna om det hamnat rätt eller fel, tycker det glider på plats ganska lätt av sig självt.
Jag slutade med mina piller då jag ville slippa hormoner pga migrän och andra biverkningar som finns (tror kroppen mår bättre utan hormoner)
Första gången jag frågade så verkade de inte så pigga på hela grejen för att det var så gammaldags (jag är 32) och "nästan ingen använder det idag" men jag fick till det iaf och fick provat ut rätt storlek och fick testa några gånger att ta in och ut på plats sedan beställde jag själv på internet tillsammans med contregel grön, Tycker inte det är en farlig kostnad då man faktiskt återanvänder det ett bra tag, jag använder dessutom mitt som menskopp och det fungerar också hur bra som helst så även där slipper man ju en del kostnader, känns dessutom fräschare och även det snällare mot kroppen då det inte suger upp och torkar ut som en tampong tex.
Däremot så fastnar ju mitt och sitter som en smäck efter sex (borde ju skydda ganska bra då antar jag
) med ett rejält vacuum som är klurigt att lossa på, fick hjälp att ta ut det och det blev lite humoristiskt men det bjuder jag på. Nu har ju inte jag så aktivt sexliv för tillfället så har använt kondom de få gångerna efter det då jag ville hitta en lösning på mitt vacuumproblem först för att slippa ringa om att det fastnat igen
men som sagt, har använt det som menskopp iaf från dag 1 och som det känns nu kan jag absolut rekommendera det!!